Spis treści:
- Wciąż ma status ikony
- Świetne silniki i wyposażenie
- Dla kogo to samochód?
Kultowy Jeep do kupienia o wiele taniej
Nie ma w świecie motoryzacji wielu producentów, którzy cieszyliby się większą globalną renomą oraz rozpoznawalnością, niż Jeep. Amerykańska marka znana jest niemal wszędzie – stała się wręcz synonimem konkretnego rodzaju samochodów. Ten prestiż to coś, co do dzisiaj zapewnia jej wysoką sprzedaż wśród różnych grup odbiorców. Niektórzy decydują się na Jeepa nawet wtedy, kiedy w teorii nie potrzebują takiego samochodu. Nie chodzi tutaj nawet o jego właściwości, funkcjonalność, czy przeznaczenie, a właśnie o ten prestiż i status ikony.

Częstym wyborem wśród takich osób jest chociażby Jeep Wrangler. Ten konkretny model produkowany jest od 1986 roku, natomiast oczywiście czerpie on z wcześniejszych doświadczeń marki. Dziś najbardziej popularnym wyborem jest trzecia generacja samochodu, która była produkowana w latach 2006-2018. Choć samochód pod wieloma względami nawiązywał do kultowych wzorców, był większy, bardziej masywny oraz lepiej wyposażony. Nadal mowa tu rasowej terenówce, która miała jednak coraz więcej z komfortowego SUV-a – szczególnie w środku.
Z czym mamy tutaj do czynienia?
Silniki były tu różne. Wśród benzynowych mieliśmy chociażby V6 o pojemności 3,6 lub 3,8 litra i mocy od 199 do 286 koni mechanicznych. Był też diesel o pojemności 2,8 litra i mocy 200 koni. Natomiast pojawiła się też jednostka o pojemności 3,9 litra, która generowała aż 385 koni. Oczywiście wszystko to oparte było o kultowy napęd na cztery koła. Jeep Wrangler wygląda jak rasowa terenówka. Ma wysoki prześwit i znakomite właściwości jezdne – nawet w trudnym terenie. Nawiązania do pierwotnego DNA, legendy Jeepa jest tutaj bardzo mocno widoczne.

Najtańsze egzemplarze Wranglera jesteśmy w stanie znaleźć dziś już w okolicach 40 tysięcy złotych, natomiast są to raczej pojedyncze przypadki. Zdecydowanie większy, szeroki wybór rozpoczyna się od 60 tysięcy złotych. Biorąc natomiast pod uwagę to, jaka w wielu przypadkach jest tutaj grupa docelowa, cena ta nie będzie bynajmniej dyskwalifikująca. Jeep Wrangler ma się na rynku bardzo dobrze i nic nie wskazuje na to, aby to miało się wkrótce zmienić.
Zdjęcia: Jeep / Stellantis