Jeśli nie SUV-a Volkswagena, to biorą Fiata z Polski
Klient indywidualny stanowi istotny tryb napędzający niemiecki rynek samochodowy. Najnowsze dane KBA pokazują, że osoby fizyczne odpowiadają tam już za ponad jedną trzecią (34 proc.) rynku. Od stycznia do listopada 2025 r. do prywatnych garaży trafiło tam bowiem 887 792 nowych aut, czyli o 5,4 proc. więcej niż po 11 miesiącach 2024 r. W samym listopadzie niemieccy prywaciarze dokonali 85 980 rejestracji nowych aut osobowych i lekkich dostawczych. To wynik o 9,9 proc. lepszy, licząc rok do roku.

Niezmiennie bestsellerem osób fizycznych w Niemczech jest Volkswagen T-Roc (33 740 szt.). Klienci indywidualni odpowiadają za 45,9 proc. wszystkich, tegorocznych rejestracji tego SUV-a u naszych zachodnich sąsiadów (o wynikach całego rynku pisaliśmy tutaj). Jednak w tym roku sensacyjnym wiceliderem jest Fiat Ducato (21 503 szt.), który powstaje w fabryce w Gliwicach. Aż 71,1 proc. wszystkich rejestracji trafia w ręce klientów indywidualnych. Wynika to m.in. z faktu łatwej konwersji Fiata Ducato na kampera, w czym niemieckie firmy się specjalizują. Obywatele zaś wyjątkowo uwielbiają taką formę podróżowania.
Golf już nie jest faworytem ludu
W cienia Fiata z Polski jest w tym roku nawet tak przystępny cenowo samochód jak Dacia Sandero (17 915 szt.). Resztki nadziei na najniższy stopień podium pozostały jeszcze BMW X1 (16 773 szt.). O zeszłorocznym trzecim miejscu raczej nie ma już co marzyć nawet Volkswagen Golf (16 428 szt.). Najbliżej czołowej piątki osób fizycznych są Skody: Karoq (15 296 szt.) i Kamiq (13 432 szt.). Hitami w tym roku są też elektryczne auta miejskie: Cupra Born (13 389 szt.) oraz Volkswagen ID.3 (13 323 szt.). Top 10 zamyka gama aut Mini (13 218 szt.), choć jeszcze w ostatnim miesiącu tę pozycję może odbić Mercedes GLA/EQA (13 158 szt.).