Chery przechodzi na nowy poziom rywalizacji. Rozpoczyna chińską przygodę z 24h Le Mans

Chery Automobile podbiło polski rynek SUV-ami Omoda i Jaecoo. Rynkowy sukces pozwolił koncernowi myśleć o ekspansji pozostałych należących do niego marek, w tym premium Exeed. Rywalizacja o miejsce na rynku Europy to jednak nie wszystko, o czym marzy chiński koncern.

Chery Exlantix Le Mans 2029
Podaj dalej

Chery jest gotowe podbić Le Mans swoją marką premium

Chiński koncern motoryzacyjny Chery Automobile w swojej strategii na Europę uwzględnia nie tylko rywalizację o rynek samochodów osobowych. Omoda i Jaecoo to jedynie rozgrzewka, zanim do cenników trafią modele marki Exeed (Exlantix w Europie), Jetour i Lepas. Nowe SUV-y marki premium Exlantix przygotowały już oferty na polski rynek.

Model ES oferuje rozwiązania, które realnie wspierają długodystansową swobodę podróżowania. Ma możliwość szybkiego ładowania i pozwala odzyskać nawet 150 km zasięgu w 5 minut, dzięki czemu energia nie jest ograniczeniem w użytkowaniu samochodu. Exlantix ET może się pochwalić przestrzenią przypominającą salon. To ponad 3 metry powierzchni, które pozwalają komfortowo podróżować. Maksymalny moment obrotowy ET 7400 Nm i wszechstronność modelu czynią go idealną opcją na rodzinny samochód.  SUV bez problemu pokonuje nawet strome zbocza o nachyleniu 35%.

Chery zapowiada, że jest gotowe na większe wyzwania niż przekonanie do zakupów w salonach jego marek. Uroczyście oświadczyło, że rozpoczynając chińską podróż do Le Mans.

Chery zapowiada Exlantix Le Mans w 2029 roku
źródło: WEIBO

Chińska przygoda z 24H Le Mans rozpoczyna się wraz z Exeed

W dniu 13 grudnia 2025 roku Chery i ACO zawarły strategiczne porozumienie w Malezji. Dzięki temu Chery jest pierwszą chińską marką, która podpisała kontrakt na Le Mans. Tą zaszczytną misję będzie dalej kontynuował Exeed (Exlanitx). Marka premium Chery planuje zostać pierwszym chińskim zespołem producenta, który weźmie udział w wyścigu Le Mans. Startuje Exeed w Le Mans w Chinach.

Informacja o potencjalnym udziale Chery w wyścigu pojawiła się po pierwszej rundzie Asian Le Mans Series w Sepang w Malezji. To kamień milowy w chińskim sporcie motorowym. W ramach strategii udziału w tych prestiżowych wyścigach przewiduje się budowę toru w Wuhu (Chiny). Znajdowałby się on w pobliżu bazy operacyjnej producenta. Plan zakłada także wyścigi w Asian Le Mans Series (bez podania formatu). To oprócz udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z udziałem elitarnej dywizji, Exeed, który miałby się odbyć w ciągu najbliższych 5 lat.

Partnerstwo z Automobile Club de l’Ouest, instytucją organizującą najsłynniejszy wyścig wytrzymałościowy na świecie oznacza, że Chińczycy będą rywalami Toyoty, Astona Martina lub BMW do 2029 roku. Arenę wyścigów wytrzymałościowych to najlepsza scena do zaprezentowania potęgi technologii. W związku z tym chiński koncern zamierza dobrze się do tego przygotować.

Na początek Chery zapowiedziało uruchomienie lokalnego systemu wyścigów długodystansowych pod nazwą Exeed Unified Race. Tu właśnie dopracuje technologie, zbuduje zaplecze organizacyjne i na tym etapie wytypuje kierowców zdolnych do rywalizacji z gwiazdami 24h Le Mans na poziomie międzynarodowym. Kolejny krok to wejście do Asian Le Mans Series, która skłąda się z 3 klas. Ostatnia LMGT3 to naturalny pomost między motorsportem a samochodami seryjnymi, która zmusza producentów do realnego powiązania toru z ofertą rynkową. Trzeci etap to powołanie zespołu Exeed Le Mans Team, który wystartuje w głównym wyścigu 24 Hours of Le Mans.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również