Polacy wolą stawiać w garażu Skodę Kamiq niż Volkswagena Golfa i MG HS
Zaufanie do czeskiej marki, która od lat mistrzowsko łączy praktyczność, ergonomię i jakość procentuje tym, że Skoda plasuje się w czołówce producentów w Polsce. Z podsumowania kolejych miesięcy sprzedaży wynika, że Kamiq doskonale wstrzelił się w potrzeby Polaków. Ten kompaktowy SUV na rynku na, którym dominują floty, jest racjonalnym wyborem nie tylko na samochód firmowy, ale także ten na co dzień.
Popularność Skody Kamiq pozwalająca jej pobić VW Golfa i hit MG HS wynika z kilku kluczowych czynników. Użytkownicy cenią najmniejszego SUV-a Skody za wyższy prześwit ułatwiający wjazd na krawężnik w razie potrzeby i poruszanie się poza asfaltem na drogach o gorszej jakości. Poza tym Kamiq z wyższą pozycją za kierownicą ułatwia wsiadanie i wysiadanie i przyjemnie zaskakuje przestronnością kabiny i bagażnika. Wnętrze jest chwalone za jakość materiałów i dużą ilość miejsca na nogi z tyłu. Te zalety plus intuicyjną obsługę udało się Skodzie skumulować w kompaktowym nadwoziu jednego modelu w bardzo atrakcyjnej cenie. Efekt jest taki, że Skoda Kamiq wygrywa popularnością z wielkimi gwiazdami polskiego rynku.

Z cennikiem od 80 900 zł Skoda Kamiq jest postrzegana jako „złoty środek”
Skoda połączyła modny wygląd SUV-a i kompaktowe rozmiary z kosztami utrzymania i zakupu na budżet wielu Polaków. W efekcie Kamiq idealnie wpasował się w trendy polskiego rynku. Przestronne wnętrze, które jest dla wielu rodzin priorytetem i bagażnik o pojemności 400 litrów sprawiają, że można mieć bardzo funkcjonalne auto w bezkonkurencyjnej cenie.
Koszt zakupu jest bardzo istotny dla klienta indywidualnego, zarówno jeśli płaci za auto gotówką lub bierze kredyt. Skoda Kamiq daje poczucie posiadania „SUV-a” i ma bogatsze wyposażenie w niższej cenie niż analogiczna wersja Golfa. Nie jest tajemnicą, że Golf jest ikoną, ale model Skody w segmencie nie premium to bardzo przemyślana oferta z funkcjonalnością ułatwiającą codzienne życie. To pozwala kompaktowemu SUV-owi konkurować z wieloma kompaktami.
Skoda wyceniła teraz ten model grubo poniżej ceny katalogowej. Bazowy Kamiq Essence kosztuje teraz 80 900 zł, czyli mniej o 9000 zł. Jednak na takim zakupie można zaoszczędzić nawet 11 000 zł. O tyle obniżono topową wersję Monte Carlo z silnikiem o mocy 150 KM i automatyczną skrzynią biegów. Kosztuje ona teraz 119 050 zł, a nie 130 050 zł. Bezkonkurencyjne rabaty czeskiego producenta pozwalają na wybór odpowiedniej dla nas wersji z jednostkami 1.0 TSI lub 1.5 TSI.

Jeśli nie VW Golf i nie MG HS tylko Skoda Kamiq jest lepszą opcją, to jaki silnik wybrać?
Pierwsza opcja to idealny wybór, jeśli zależy nam na ekonomii, niskiej cenie zakupu i jeździmy głównie w mieście. Lżejszy silnik jest zaletą odczuwalną w prowadzeniu Skody Kamiq w zakrętach i zwinnym poruszaniu się ulicami miasta. Jednostka 1.5 TSI jest w sam raz na regularne podróże na dłuższych dystansach. Przy jeździe z rodziną przyda się także większy zapas mocy.
Skoda Kamiq to bardzo uniwersalne auto, które teraz w bardzo przystępnej cenie jest szczególnie warte rozważenia. Polacy uznają ten model za bardzo rozsądny zakup, który nie każe rezygnować z modnego nadwozia, solidności, wyposażenia i wydajności na rzecz przystępnej ceny. Dostępny na rynku od drugiej połowy 2019 roku pozwala Skodzie kraść sprzedaż rywalom.
