
Spis treści
- Nowe Audi Q3 z 2025 roku z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 150 KM ma doskonałą wydajność
- Niemcy koncentrują się na hybrydach, ale nie rezygnują z silnika wysokoprężnego
- W przejeździe ekonomicznym dziennikarze zanotowali wynik na poziomie 3,2 l/100 km
Nowe Audi Q3 z rekordowo niskim spalaniem
Audi Q3 doczekało się trzeciej generacji. Niemcy zachowali jego cechy, które uczyniły go najlepiej sprzedającym się SUV-em producenta. Aby to osiągnąć, firma koncentruje się na silnikach benzynowych, w tym hybrydach „mild”, ale z pewnością nie rezygnują z Diesla.

Dziennikarze włoskiego portalu motor1 kontynuują swoją serię testów realnego spalania. Jak doskonale wiemy, wartości podawane przez producentów często nie mają odzwierciedlenia w prawdziwym życiu. Aby zachować jak największą wiarygodność testów, dziennikarze zawsze pokonują tę samą trasę na dystansie 360 kilometrów. To mieszanka jazdy po mieście, na trasie i autostradzie.
Tym razem dziennikarze sprawdzili najnowsze Audi Q3 2.0 TDI. SUV pod maską otrzymał niezawodny, 150-konny, czterocylindrowy turbodiesel bez jakiejkolwiek elektryfikacji. Samochód ma napęd na przednią oś i 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów. Rezultatem było doskonałe średnie zużycie wynoszące zaledwie 4,2 l/100 kilometrów. Warto wspomnieć, że na ten wynik składa się „normalna” jazda, a nie ekonomiczna.

Jak SUV wypada na tle konkurencji?
Najnowsze Audi Q3 z silnikiem typu Diesel pokonuje wyniki osiągane przez inne kompaktowe SUV-y w podobnej specyfikacji. Mercedes GLC 220d 4Matic spalił 4,25 l/100 km, podobnie jak Skoda Kodiaq 2.0 TDI EVO. Wyniki na poziomie 5 l/100 kilometrów zanotowały Kia Sportage 1.6 CRDi, czy starszej generacji Audi Q3 40 TDI.
Samochód użyty w teście to Q3 TDI S tronie S linę edition. Topowy model ma standardowo 19-calowe felgi, elementy stylistyczne S linę oraz reflektory LED Plus. Z tyłu znajdziemy również tylne światła LED Pro, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, czy jednostrefową automatyczną klimatyzację. W kabinie nie zabrakło też 11,9-calowego cyfrowego zestawu wskaźników i 12,8-calowego wyświetlacza MMI.

Podczas jazdy ekonomicznej spalanie wynosiło jednak zaledwie 3,2 l/100 kilometrów. Jeśli więc ekonomia jest dla ciebie najważniejszym punktem, to Audi będzie świetnym wyborem. Mały SUV o masie 1,6 tony i zbiorniku o pojemności 55 litrów pozwala na przejechanie nawet 1700 kilometrów bez wizyty na stacji benzynowej.