
Spis treści
- Czterocylindrowy, hybrydowy Mercedes-AMG C63 okazał się sprzedażową klapą
- Plotki mówią o całkowicie nowej wersji sedana z mocną jednostką V6 pod maską
- Z produkcji wycofane zostaną także inne modele z czterocylindrowym silnikiem
Mercedes wycofuje swoją flagową hybrydę z produkcji
To, że Mercedes AMG C63 z czterocylindrowym silnikiem połączonym z hybrydą nie był sprzedażowym hitem, wiemy już od dawna. W rzeczywistości, samochód cieszył się tak małą popularnością, że jego wartość na rynku aut używanych spadała w kosmicznym tempie. A mimo to, mimo ogromnej mocy i technicznych właściwości, kupujący nie ustawiali się w kolejkach.

Teraz wygląda na to, że Mercedes przyznaje się do błędu. Według niemieckiego Elektroauto News, Niemcy zakończą produkcję C63 PHEV po zaledwie kilku latach. Z wycieku wewnętrznej notatki wynika, że również kilka innych czterocylindrowych modeli AMG będzie wycofanych z produkcji po roku modelowym 2026.
Notatka, rozesłana wewnątrz firmy w październiku mówi o tym, że modele C43, GLC43 i GLA35 zostaną wycofane z produkcji w lutym 2026. Podobny los spotka modele C63 i GLC63 już w maju 2026 roku. Jedynym czterocylindrowym modelem AMG, którego to najwyraźniej nie dotyczy, będzie GLA45+.
Skąd masowe wycofania?
Modele te podobno zostaną wycofane z produkcji ze względu na zaostrzenie przepisów dotyczących hałasu w Europie. Już w przyszłym roku ma wprowadzić je Europejska Komisja Gospodarcza ONZ. W notatce wyjaśniono, że nowe przepisy „spowodują obniżenie limitów hałasu zewnętrznego. Dlatego chcielibyśmy z wyprzedzeniem poinformować o zbliżających się datach wycofania z produkcji wybranych silników AMG”.

To oczywiście świetna wiadomość dla fanów większych silników. Los czterocylindrowego C63 był niepewny już od dawna. Mercedes według plotek już od dłuższego czasu pracuje nad nową wersją tego sedana. Flagowy model ma otrzymać większy układ napędowy. W czerwcu kierownictwo firmy przyznało, że czterocylindrowy C63 nie cieszy się uznaniem entuzjastów. Kilka miesięcy później Mercedes sugerował, że nowy C63 otrzyma większy silnik. Choć nie potwierdzono powrotu do V8, mocna jednostka w układzie V6 wydaje się być bardzo realna.