
Spis treści
- Volkswagen wprowadza nowy wariant Amaroka, dostępny tylko z Dieslem V6
- Silnik wysokoprężny generuje 240 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego
- Luksusowy pickup otrzyma atrakcyjnie wyglądającą cenę
Diesel wciąż przyciąga uwagę klientów
Z najnowszych danych dotyczących sprzedaży samochodów w Europie można wysnuć wniosek, że silniki wysokoprężne nie generują już tak dużego zainteresowania klientów. Ich sprzedaż spada z roku na rok, a wielu producentów całkowicie przestało je rozwijać, lub utrzymywać w ofercie. Prawdziwym powodem takich decyzji nie są jednak klienci. Nadal kupowalibyśmy samochody z silnikami Diesla, gdyby tylko była do tego realna możliwość.

Popyt na silniki Diesla jest sztucznie ograniczany przez różnego rodzaju podatki. Producenci zmuszeni są sztucznie zawyżać ich ceny, dlatego też spada podaż. Ale silniki wysokoprężne wciąż dominują w niektórych typach samochodów.
W przypadku pojazdów użytkowych aż 84,5% nowych pojazdów sprzedanych w zeszłym roku miało pod maską silnik typu Diesel. To samo dotyczy dużych i ciężkich samochodów. W pojazdach takich jak BMW X7 wciąż dominuje silnik wysokoprężny. Gdyby Niemcy zdecydowali się go wycofać, sprzedaż tego modelu od razu poleciałaby na łeb na szyję.
Volkswagen utrzymuje silnik wysokoprężny w ofercie
W przypadku mierzącego ponad 5,3 metra pickupa Volkswagen Amarok, oba powyższe elementy są połączone. Technicznie jest to samochód użytkowy, choć w rzeczywistości mamy do czynienia z luksusowym pickupem. Nic dziwnego, że pod jego maską znajduje się głównie silnik Diesla. Klienci mogą wybrać nie tylko 2-litrową, czterocylindrową jednostkę, ale także 3-litrowy V6. To właśnie ta jednostka otrzymała teraz nową, topową odmianę Dark Label.

Nowy Amarok otrzymał ciemne dodatki na atrapie chłodnicy, zderzakach, obudowach lusterek, czy 20-calowych felgach. Pickup ma także przyciemniane szyby boczne, a czarny motyw widoczny jest również w kabinie. Na kierownicy i dywanikach znajdziemy logo Dark Label. Układ napędowy pozostaje jednak bez zmian. 3-litrowy Diesel nadal generuje 240 koni mechanicznych i dysponuje momentem obrotowym w wysokości 600 Nm. Liczby te przekazywane są na wszystkie cztery koła za pomocą 10-biegowej automatycznej skrzyni.
W takiej konfiguracji Volkswagen może holować przyczepę o masie do 3,5 tony. Na pace może przewozić ładunek o masie 1180 kilogramów. I choć niektóre elektryczne samochody również to potrafią, to jednak ich zużycie energii rośnie wtedy kolosalnie. Użyteczność Diesli w dużych i ciężkich samochodach jest dziś nie do przebicia. Tym bardziej, że z ceną na poziomie 221 000 złotych nowy Amarok V6 TDI Dark Label wcale nie jest taki drogi.
