Koreański "Land Cruiser" kosztuje teraz połowę tego, co Toyota. SUV z bagażnikiem 820 litrów nie rezygnuje z niczego

Toyota Land Cruiser to żaden zwykły SUV. To ikona wśród samochodów terenowych o nienagannej reputacji. Idzie za tym cena, która sięga powyżej 400 000 zł. Niedostępny dla większości model ma jednak koreańską alternatywę. Nie poświęca niczego, a kosztuje o połowę mniej.

KGM Rexton SUV MY2025 kontra Toyota Land Cruiser, ceny, specyfikacja
Podaj dalej

Były SsangYong ma świetną alternatywę dla legendarnego SUV-a Toyoty

Kiedy terenowa ikona, jaką jest Toyota Land Cruiser, staje się niedostępna, wtedy na horyzoncie pojawia się KGM ze swoją ofertą na Rextona. Koreański, duży SUV oszczędza 190 000 zł względem legendarnej Toyoty, ale nie poświęca kosztem ceny żadnego z kluczowych aspektów.

Z promocyjną ofertą zaczynającą się od 179 910 zł, a kończącą 233 910 zł za wersję z napędem 4×4, to dobra opcja. Nie wymaga poświęcania technologii, przestrzeni i bezpieczeństwa. KGM Rexton podobnie jak Toyota Land Cruiser to duże samochód terenowy z nadwoziem opartym na ramie, co zapewnia mu wytrzymałość.

Koreańska opcja dodatkowo może się pochwalić dobrymi osiągami w terenie i zdolnościami off-road. Jeśli priorytetem jest niższa cena zakupu i szukasz solidnego, przestronnego SUV-a z dobrymi możliwościami terenowymi i wysoką ładownością, to warto rozważyć zakup Rextona.

SUV KGM Rexton 2025
foto: KGM Mobility

KGM Rexton jest dla tych, którzy szukają wytrzymałego samochodu roboczego z komfortem dla rodziny

Ponad 190 000 zł oszczędności przy zakupie Rextona nie wymaga poświęcania przestrzeni, technologii i bezpieczeństwa. SUV byłego SsanYong mierzy 4,85 m długości, a rozstaw osi wynosi 2,86 metra. W efekcie kupujący otrzymują do dyspozycji samochód z bagażnikiem o minimalnej pojemności 820 litrów , z możliwością powiększenia do 1977 litrów po złożeniu siedzeń. W związku z tym Rexton to funkcjonalny rodzinny SUV o jednej z największych ładowności w swojej kategorii.

Prawdą jest, że nie należy do najoszczędniejszych w swoim segmencie, ale stanowi doskonałe połączenie wytrzymałości, niezawodności i możliwość bezproblemowego holowania przyczep. Pod maską Rextona pracuje silnik wysokoprężny o mocy 202 KM (441 Nm), którego średnie zużycie paliwa wynosi 7,7 l/100 km. Względem mocy jest zatem blisko Toyoty Land Cruiser, podobnie, jeśli chodzi o rzeczywiste spalanie. Nie trzeba przypominać, że w obu przypadkach mamy do czynienia z ciężkimi pojazdami z napędem 4×4, których apetyt na paliwo jest bardzo wrażliwy na styl jazdy, prędkość i warunki miejskie.

Cena katalogowa 204 900 zł obniżona do 184 400 zł, jeśli spełnimy warunki promocji, pozwala na zakup 7-osobowego Rextona. Jest zatem pod wieloma względami bardzo konkurencyjna oferta jak na SUV tej wielkości i poziomem wyposażenia, który omówimy poniżej.

KGM Rexton SUV w teren
foto: KGM Mobility

Rexton stawia na maksimum wyposażenia w cenie poniżej podstawowej Toyoty

KGM Rexton jest pozycjonowany jako samochód oferujący maksimum wyposażenia w jak najniższej cenie. Dla porównania nowa Toyota Land Cruiser jest pozycjonowana jako auto premium, którego cena bazowa jest wyższa niż cena najwyższej wersji Rextona. W związku z tym płacimy za koreańskiego SUV-a z najwyższym poziomem wyposażenia Wild 233 910 zł. Blisko o połowę mniej w stosunku do kultowej Toyoty.

Gama SUV-a koreańskiego producenta obejmuje trzy wersje wyposażenia: Joy, Adventue i Wild. Podstawowe wyposażenie jest już bardzo kompletne. Obejmuje ono:
– 8-calowy ekran dotykowy z Android Auto i Apple CarPlay,
– czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
– wskaźnik skrętu kół (podczas parkowania)
– 17 – calowe felgi,
– nawigację z odtwarzaczem AV (Audio Video)
– w pełni LED reflektory,
– 12,3″ cyfrowy zestaw wskaźników,
– adaptacyjny tempomat,
– lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane z kierunkowskazem oraz oświetleniem okolic pojazdu,
– siatkę poziomą na podłodze bagażnika i zaczepy na zakupy w bagażniku,
– nakładkę na próg drzwi przednich w kolorze stali i relingi dachowe,
– wysokiej jakości tapicerkę materiałową.
Innymi słowy, wszystko, czego potrzebujesz, bez dopłaty.

Pod względem bezpieczeństwa KGM Rexton dorównuje najlepszym. Oferuje szeroki wachlarz systemów wspomagających, od kontroli stabilności po asystenta ruszania pod górę  i asystenta zjazdu ze wzniesień. Dodatkowo koreańska odpowiedź na Land Cruisera uwzględnia takie funkcjonalności jak utrzymanie pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta zmęczenia kierowcy i wiele innych. W związku z tym KGM oddaje do dyspozycji kierowcom samochód z całym arsenałem technologii zaprojektowanych z myślą o ochronie wszystkich pasażerów.

Bardziej wybredni mogą postawić na Rextona Black Edition. To edycja o specjalnej stylizacji wyposażona we wszystko bazująca na poziomie Wild. Dodaje przede wszystkim pakiet stylistyczny. Dopłaty wymaga jedynie tapicerka ze skóry i elektryczny szyberdach. Są to koszty 2000 zł i 3000 zł. Cena wersji 5-osobowej to 267 900 zł a 7-osobowej 272 900 zł.

KGM Rexton SUV MY2025 kontra Toyota Land Cruiser, ceny, specyfikacja
foto: KGM Mobility

Koreańska Toyota Land Cruiser- czy warto takiego SUV-a kupić?

KGM Rexton oferuje znakomitą relację jakości i ceny. Otrzymujemy dużo wyposażenia za relatywnie niską cenę. Toyota natomiast każe nam płacić głównie za markę, legendę i technologię off-road.

Mocną stroną modelu byłego SsangYong jest możliwość wyboru opcji dla 7 pasażerów. Podobnie wygląda kwestia ładowności, gdzie Rexton wygrywa znacznie większą przestrzenią bagażową. To zarówno w konfiguracji 5-osobowej (ok. 784 l vs ok. 620 l), jak i 7-osobowej (ok. 240 l vs ok. 130 l za trzecim rzędem).

Jeśli szukasz dużego, wygodnego, SUV-a na ramie z napędem 4×4, który ma służyć jako komfortowy „wół roboczy” lub auto rodzinne, to Rexton to dobra opcja. Zwłaszcza, jeśli zależy Ci na luksusowym wyposażeniu (jak skóra Nappa czy podgrzewana kanapa), ale masz ograniczony budżet i nie zamierzasz przepłacać za znaczek.
Jeśli jednak właściwości terenowe są kluczowym kryterium, to warto wiedzieć, że Toyota Land Cruiser to profesjonalny samochód terenowy, który potrafi komfortowo jeździć po asfalcie. Pełne, mechaniczne blokady Toyoty dają jej absolutną przewagę w ciężkim terenie. Rexton polega głównie na elektronice. Toyota Land Cruiser jest bezdyskusyjnie i w każdej kategorii lepszym samochodem terenowym.

KGM Rexton to bardzo solidna opcja. Na start uwzględnia długą gwarancję, dająca 5 lat spokoju, choć z relatywnie niskim limitem kilometrów (100 000 km).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również