Audi R26 Concept wysyła jasny komunikat. Marka z Ingolstadt zamierza wygrywać w Formule 1

Od 2024 roku Audi przygotowywało się do wejścia do świata Formuły 1. Marka z Ingolstadt traktuje ten projekt jako integralną część historii transformacji. Pokazała nam właśnie samochód koncepcyjny R26, którym zamierza powalczyć o czołowe pozycje.

Audi R26 Concept bolid F1
Podaj dalej

Audi zadebiutuje w Formule 1 w 2026 roku i planuje zdobyć czołową pozycję w ciągu 5 lat

Audi jest coraz bliżej inauguracji swojej obecności w wyścigach Formuły 1. Na 115 dni przed swoim pierwszym wyścigiem w Formule 1 marka zaprezentowała światu nową identyfikację wizualną bolidu na rok 2026. Samochód Audi o nazwie R26 Concept ma srebrno-czerwono-czarne malowanie i stanowi zapowiedź kolorystyki i designu bolidu, który doczeka się oficjalnej prezentacji w styczniu przyszłego roku. Paleta kolorów obejmuje tytan, czarny węgiel i nowo wprowadzoną czerwień Audi. W ramach tej identyfikacji marka będzie również wyróżniać się czerwonymi pierścieniami, selektywnie podkreślającymi obecność marki w Formule 1.

Wprowadzona na nowo identyfikacja wizualna bolidu Audi opiera się na niedawno wprowadzonej filozofii projektowania i jej czterech zasadach: przejrzystości, technice, inteligencji i emocjach. Bardziej innowacyjne R26 Concept stanowi zapowiedź wielkich ambicji marki z Ingolstadt, która wchodząc w świat Formuły 1, robi to nie tylko po to, żeby w niej być. Prezes marki, Gernot Döllner podczas prezentacji bolidu jasno to zaznaczył:

Chcemy wygrywać. Jednocześnie wiemy, że nie można stać się czołowym zespołem Formuły 1 z dnia na dzień. Wymaga to czasu, wytrwałości i nieustannego kwestionowania status quo. Do 2030 roku chcemy walczyć o tytuł Mistrza Świata”.

Audi R26 Concept
Foto: materiały prasowe producenta

Zespół Formuły 1 przewodzi nowej identyfikacji marki

Prezentacja bolidu Formuły 1 oprócz jasnego, ambitnego komunikatu stanowi zapowiedź nowej identyfikacji wizualnej marki. Koncept R26 to jeden z pierwszych przykładów nowej identyfikacji wizualnej marki.

„Wdrażamy ujednolicony język designu, który łączy każdy aspekt naszej organizacji. Dzięki temu projekt Formuły 1 jest pionierem nowej identyfikacji marki, która będzie wdrażana w przyszłości zarówno dla zespołu F1, jak i dla całej marki Audi”- wyjaśnił Massimo Frascella, dyrektor kreatywny Audi.

W związku z tym F1 to globalna scena demonstracyjna „Przewagi dzięki technice”. Projekt Formuły 1 to strategiczny okręt flagowy Audi, odzwierciedlający technologiczną, kulturową i biznesową reorganizację marki. Ma być inspiracją dla klientów i pracowników marki. W związku z tym, że limit kosztów obowiązujący wszystkie zespoły gwarantuje jasno określony budżet i warunki, to globalny zasięg Formuły 1 pozwoli na silną ekspozycję marki i możliwości sponsoringu.

Formuła 1 to globalna platformą sportowa, która od dziesięcioleci przyciąga miliony fanów. Jednocześnie jest najpopularniejszą serią sportową na świecie. W efekcie wyceny finansowe zespołów Formuły 1 sięgają miliardów. Przyszły zespół Audi F1 ma już partnerów w postaci 3 globalnych korporacji: Adidas, BP i przyszłego partnera tytularnego Revolut. Ponadto wsparcie producenta  w Formule 1 jest bardzo duże.

Audi na początku 2025 roku przejęło w całości Grupę Sauber w Szwajcarii. Stworzyło tym samym warunki do pozyskania funduszy od Qatar Investment Authority jako inwestora. Na czele projektu Audi F1 stoją dwaj doświadczeni menedżerowie Formuły 1: były szef zespołu Ferrari Mattia Binotto i Jonathan Wheatley. Obaj podlegają bezpośrednio prezesowi marki Gernotowi Döllnerowi. Marka postawiła na team kierowców łączący młodzieńczą energię z doświadczeniem. W bolidzie F1 Audi zasiądą: Nico Hülkenberg (Niemcy) i młody talent Gabriel Bortoleto (Brazylia).

 R26 Concept F1 Audi
Foto: materiały prasowe producenta
Audi R26 Concept
Foto: materiały prasowe producenta

źródło: Audi Media Center

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również