Wystarczyły dwa dobre SUV-y i sprzedaż wystrzeliła o 89 procent. Polacy mają tu swoją ulubioną wersję

Poszukujący czegoś bardziej wyrafinowanego niż oferują Japończycy, znajdują solidną alternatywę w salonach włoskiej marki Alfa Romeo. Choć nowy w ofercie Junior może pomarzyć o sławie Toyoty, to na brak zainteresowanych zakupem nie może narzekać. W katalogu modeli marki ten nowy model o nadwoziu w stylu SUV-a bije rekordy sprzedaży.

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 SUV
Podaj dalej

Alfa Romeo Junior od miesięcy udowadnia, że włoski producent znalazł receptę na sukces

Włoskiej marce udało się stworzyć niezwykłą mieszankę wydajności, designu i charakteru klasy premium. Alfa Romeo Junior kradnie show rywalom i znajduje się w gronie najchętniej kupowanych w Europie. To wszystko udaje się pomimo tego, że nie ma mechaniki Toyoty, a poziom elektryfikacji oferty silników ogranicza się do wersji mHEV i w pełni elektrycznego Juniora.

Rynek jednak dostrzegł w Alfa Romeo Junior doskonałą, bardzo dopracowaną i atrakcyjną alternatywę dla japońskiej Toyoty i Nissana. Bardzo włoski z wyglądu miejski SUV o zrównoważonych proporcjach i sportowej sylwetce podbił publiczność wystrojem wnętrza i jakością. To pozwala niezmiennie od początku roku podnosić słupki sprzedaży włoskiej marce. W czerwcu marka odnotowała we Włoszech 89% wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2024. Rejestracje osiągnęły 2 585 sztuk, co oznacza wzrost o 89% w porównaniu z tym samym miesiącem 2024 r.

Dla porównania w październiku 2025 r. sprzedaż Alfy Romeo wzrosła o 23% w stosunku do ubiegłego roku. Za tym sukcesem stoi Junior, stanowiąc około połowę całkowitej sprzedaży marki, z 12 279 rejestracjami od początku roku. Jeśli chodzi o nasz rodzimy rynek to w okresie styczeń-październik 2025 roku polscy kierowcy kupili łącznie 707 egzemplarzy Alfy Romeo Junior. Gwiazdą jest konfiguracja z hybrydą, którą zakupiono w ilości 546 sztuk. Bezemisyjną Alfa Romeo Junior Elettrica zakupiono w ilości 161 egzemplarzy.

SUV Alfa Romeo Junior hybrid MY2026
Junior przekroczył już 50 000 zamówień na całym świecie

Odnowione Alfa Romeo Tonale to kolejny SUV, który dowodzi skuteczności strategii marki

Choć za trend rosnących słupków sprzedaży odpowiada w głównej mierze Alfa Romeo Junior, to nie sposób nie wspomnieć o modelu Tonale. Ten SUV także ma duży udział w sukcesie włoskiej marki. Wyrobił sobie mocną pozycję segmencie SUV-ów premium. Model doskonale łączący elegancję, technologię i wydajność pochwalił się 6284 sprzedanymi egzemplarzami w pierwszej połowie roku. W październiku Tonale potwierdził swój sukces jako jeden z najbardziej pożądanych SUV-ów klasy we Włoszech.

Wraz z premierą nowego Tonale, Alfa Romeo zamierza jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję. Model ewoluuje pod względem wyglądu i sportowego charakteru dzięki ulepszeniom właściwości jezdnych, bardziej wyrazistemu designowi oraz odświeżonemu wnętrzu. Kompletna oferta tego SUV-a we Włoszech uwzględnia wersje Tonale, Business, Sprint, Ti i Veloce oraz specjalną edycję Milano-Cortina 2026. Ponadto włoską nowość można kupić z silnikiem wysokoprężnym (130 KM), hybrydą (175 KM) i hybrydą plug-in Q4 o mocy 270 KM. Bagażnik Tonale z podwójną podłogą i funkcjonalnymi rozwiązaniami ma pojemność od 500-1550 litrów. Wyposażenie obejmuje zaś wiele nowoczesnych rozwiązań i systemów.

Alfa Romeo Tonale SUV 2026
Tonale 2026, foto: materiały prasowe producenta

Ile trzeba zapłacić za Alfa Romeo Junior podukowane w Tychach?

Dziś modnego kompaktowego SUV-a Alfa Romeo można kupić od ręki za 112 300 zł. W tej cenie oferuje ten model dealer z Wrocławia. Samochód skonfigurowany z mechaniką mHEV to egzemplarz z 2025 roku w kolorze pastelowo białym z czarnym dachem – Sempione. Oferta skierowana do przedsiębiorców uwzględnia dobre wyposażenie.

Produkowany w Tychach hybrydowy Junior o mocy łącznej 145 KM w polskim cenniku zaczyna się od 133 800 zł. Tyle zapłacimy za wersję Ibrida, kolejne wyższe Ibrida Speciale i Intensa wyceniono odpowiednio na 143 800 zł, 159 300 zł. Konfiguracja z napędem 4×4 e-AWD to wydatek 165 700 zł lub 174 200 zł. Najtańszy elektryczny Junior to wydatek 173 200 zł. W ofertach dealerów można jednak upolować od ręki Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 za 149 900 zł.

Decyzja o zakupie zależy od indywidualnych potrzeb użytkowników. Wersję hybrydową warto rozważyć, jeśli nie mamy możliwości ładowania. Crossover o modnym nadwoziu w stylu SUV-a dysponuje bagażnikiem w zależności od napędu od 340 do 415 litrów (w zależności od wersji). To idealna opcja do miasta i na wypady, jeśli nie zależy nam na sportowych osiągach. Tonale będzie lepszym wyborem na dalekie podróże. To ze względu na możliwość zakupu z silnikiem wysokoprężnym.

Poza tym obydwa samochody oferują precyzyjny układ kierowniczy i przyjemność z jazdy, typową dla DNA Alfy Romeo. Ostateczna decyzja zależy od tego, czy preferujemy większy, bardziej rodzinny samochód (Tonale), czy mniejszy, bardziej zwrotny i ewentualnie elektryczny (Junior). Wyniki z października potwierdzają skuteczność strategii marki oraz siłę szerokiej i spójnej gamy modeli, gdzie Junior i Tonale nowej generacji są siłą napędową sprzedaży. CZYTAJ TAKŻE: Odnowiony rywal BMW X1 otworzył księgę zamówień. W tej cenie wielu nie będzie miało problemu, którego SUV-a wybrać

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również