Alfa Romeo Junior od miesięcy udowadnia, że włoski producent znalazł receptę na sukces
Włoskiej marce udało się stworzyć niezwykłą mieszankę wydajności, designu i charakteru klasy premium. Alfa Romeo Junior kradnie show rywalom i znajduje się w gronie najchętniej kupowanych w Europie. To wszystko udaje się pomimo tego, że nie ma mechaniki Toyoty, a poziom elektryfikacji oferty silników ogranicza się do wersji mHEV i w pełni elektrycznego Juniora.
Rynek jednak dostrzegł w Alfa Romeo Junior doskonałą, bardzo dopracowaną i atrakcyjną alternatywę dla japońskiej Toyoty i Nissana. Bardzo włoski z wyglądu miejski SUV o zrównoważonych proporcjach i sportowej sylwetce podbił publiczność wystrojem wnętrza i jakością. To pozwala niezmiennie od początku roku podnosić słupki sprzedaży włoskiej marce. W czerwcu marka odnotowała we Włoszech 89% wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2024. Rejestracje osiągnęły 2 585 sztuk, co oznacza wzrost o 89% w porównaniu z tym samym miesiącem 2024 r.
Dla porównania w październiku 2025 r. sprzedaż Alfy Romeo wzrosła o 23% w stosunku do ubiegłego roku. Za tym sukcesem stoi Junior, stanowiąc około połowę całkowitej sprzedaży marki, z 12 279 rejestracjami od początku roku. Jeśli chodzi o nasz rodzimy rynek to w okresie styczeń-październik 2025 roku polscy kierowcy kupili łącznie 707 egzemplarzy Alfy Romeo Junior. Gwiazdą jest konfiguracja z hybrydą, którą zakupiono w ilości 546 sztuk. Bezemisyjną Alfa Romeo Junior Elettrica zakupiono w ilości 161 egzemplarzy.

Odnowione Alfa Romeo Tonale to kolejny SUV, który dowodzi skuteczności strategii marki
Choć za trend rosnących słupków sprzedaży odpowiada w głównej mierze Alfa Romeo Junior, to nie sposób nie wspomnieć o modelu Tonale. Ten SUV także ma duży udział w sukcesie włoskiej marki. Wyrobił sobie mocną pozycję segmencie SUV-ów premium. Model doskonale łączący elegancję, technologię i wydajność pochwalił się 6284 sprzedanymi egzemplarzami w pierwszej połowie roku. W październiku Tonale potwierdził swój sukces jako jeden z najbardziej pożądanych SUV-ów klasy we Włoszech.
Wraz z premierą nowego Tonale, Alfa Romeo zamierza jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję. Model ewoluuje pod względem wyglądu i sportowego charakteru dzięki ulepszeniom właściwości jezdnych, bardziej wyrazistemu designowi oraz odświeżonemu wnętrzu. Kompletna oferta tego SUV-a we Włoszech uwzględnia wersje Tonale, Business, Sprint, Ti i Veloce oraz specjalną edycję Milano-Cortina 2026. Ponadto włoską nowość można kupić z silnikiem wysokoprężnym (130 KM), hybrydą (175 KM) i hybrydą plug-in Q4 o mocy 270 KM. Bagażnik Tonale z podwójną podłogą i funkcjonalnymi rozwiązaniami ma pojemność od 500-1550 litrów. Wyposażenie obejmuje zaś wiele nowoczesnych rozwiązań i systemów.

Ile trzeba zapłacić za Alfa Romeo Junior podukowane w Tychach?
Dziś modnego kompaktowego SUV-a Alfa Romeo można kupić od ręki za 112 300 zł. W tej cenie oferuje ten model dealer z Wrocławia. Samochód skonfigurowany z mechaniką mHEV to egzemplarz z 2025 roku w kolorze pastelowo białym z czarnym dachem – Sempione. Oferta skierowana do przedsiębiorców uwzględnia dobre wyposażenie.
Produkowany w Tychach hybrydowy Junior o mocy łącznej 145 KM w polskim cenniku zaczyna się od 133 800 zł. Tyle zapłacimy za wersję Ibrida, kolejne wyższe Ibrida Speciale i Intensa wyceniono odpowiednio na 143 800 zł, 159 300 zł. Konfiguracja z napędem 4×4 e-AWD to wydatek 165 700 zł lub 174 200 zł. Najtańszy elektryczny Junior to wydatek 173 200 zł. W ofertach dealerów można jednak upolować od ręki Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 za 149 900 zł.
Decyzja o zakupie zależy od indywidualnych potrzeb użytkowników. Wersję hybrydową warto rozważyć, jeśli nie mamy możliwości ładowania. Crossover o modnym nadwoziu w stylu SUV-a dysponuje bagażnikiem w zależności od napędu od 340 do 415 litrów (w zależności od wersji). To idealna opcja do miasta i na wypady, jeśli nie zależy nam na sportowych osiągach. Tonale będzie lepszym wyborem na dalekie podróże. To ze względu na możliwość zakupu z silnikiem wysokoprężnym.
Poza tym obydwa samochody oferują precyzyjny układ kierowniczy i przyjemność z jazdy, typową dla DNA Alfy Romeo. Ostateczna decyzja zależy od tego, czy preferujemy większy, bardziej rodzinny samochód (Tonale), czy mniejszy, bardziej zwrotny i ewentualnie elektryczny (Junior). Wyniki z października potwierdzają skuteczność strategii marki oraz siłę szerokiej i spójnej gamy modeli, gdzie Junior i Tonale nowej generacji są siłą napędową sprzedaży. CZYTAJ TAKŻE: Odnowiony rywal BMW X1 otworzył księgę zamówień. W tej cenie wielu nie będzie miało problemu, którego SUV-a wybrać