Był tak tani, że Polacy wykupili wszystkie egzemplarze nowego SUV-a Toyoty w tej wersji. Staje się hitem na całym świecie

Nowego SUV-a chce tak dużo osób, że producenci coraz śmielej wychodzą na przeciw tym oczekiwaniom. Proste środki zastosowała chociażby Toyota, która wykorzystuje wypromowane nazwy modeli kompaktowych, tworząc przystępne cenowo crossovery. Liczby jasno pokazują, że takimi zagraniami można szybko zdobywać tytuły bestsellera na całym świecie.

Toyota Corolla Cross (przed liftingiem)
Podaj dalej

Crossy Toyoty okazały się strzałem w dziesiątkę

Toyota Yaris Cross już w zeszłym roku była najczęściej kupowanym SUV-em w naszym kraju. Kolejny taki wynalazek, czyli Corolla Cross, już wyprzedała się w Polsce w najtańszej opcji wyposażenia Comfort (ceny przedliftowej wersji zaczynały się od 141 600 zł). U polskich dealerów nadal można kupić ten model, ale już w wyższym wariancie Style lub najwyższym Executive. Na szczęście w ostatnim kwartale mocniejsze są też rabaty. Dzięki temu cennik lepiej wyposażonych modeli zaczynają się już od 146 600 zł.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross (przed liftingiem). // fot. materiały prasowe

Po Toyotę Corollę Cross częściej sięga się nie tylko w Polsce. W niektórych krajach to już absolutny numer jeden rynku. Sprzedaż tego SUV-a imponuje zwłaszcza na Tajwanie. Gdy sam model sprzedaje się dużo lepiej niż rok temu, cały rynek wyraźnie się tam kurczy. Z danych tajwańskiego U Car wiemy, że w 9 miesięcy nie udało się tam przekroczyć progu 300 tys. rejestracji (296 137 szt.). Stanowi to spadek o 13,9 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. W samym wrześniu do bazy dopisano tam 32 227 nowych aut, czyli o 11,3 proc. mniej niż rok temu.

Dominacja SUV-a z Corollą w nazwie

Zeszły miesiąc był tam kolejnym wygranym przez Toyotę Corollę Cross (3 022 szt.). Sprzedaż wzrosła o 43,4 proc., dzięki czemu na liczniku japońskiego SUV-a jest już 31 987 rejestracji. Ten model nie ma tam już żadnej konkurencji, bo nawet druga Toyota RAV4 ma „dopiero” 13 330 rejestracji.

Toyota Corolla Cross GR Sport lifting 2025
Toyota Corolla Cross (po liftingu, nowa wersja GR Sport). // fot. materiały prasowe

W tym roku na podium przebojem wdarł się tajwański mikrovan CMC J Space (13 201 szt.). Zyskał on już większą popularność od Toyoty Town Ace (12 579 szt.) i Toyoty Yaris Cross (11 560 szt.). Koncern Toyoty ma tam jednak raj, bo w czołowej szóstce rynku ma tam jeszcze Lexusa NX (8 413 szt.).

Po udanym wrześniu Tesla Model Y (8 254 szt.) przebiła się do czołowej siódemki. Top 10 uzupełniają Toyota Corolla sedan (6 585 szt.), Honda CR-V (6 269 szt.) i Mitsubishi Delica (5 460 szt.).

Ponad jedna trzecia rynku pod kontrolą Toyota Motor Corporation

Mimo sąsiedztwa z Chinami, Tajwan skutecznie blokuje swój rynek przed ekspansją tamtejszych producentów. Liderem z 30,4-procentowym udziałem jest tam Toyota (90 010 szt.). Drugie miejsce zajmuje należący do niej Lexus (22 230 szt.), co daje koncernowi łączne 37,9 proc. udziału. Tajwański CMC (18 566 szt.) wskoczył już do czołowej trójki. Wysoko jest także Mercedes (17 033 szt.) i Honda (15 049 szt.). Hyundai (13 454 szt.) ma tam wyższą sprzedaż niż BMW (12 737 szt.). Natomiast Tesla (10 490 szt.) wyprzedziła po wrześniu Mitsubishi (9 849 szt.) i Mazdę (9 736 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również