Nowy Hyundai coraz chętniej kupowany przez Polaków. Ma przestronne wnętrze i atrakcyjną cenę

Mały, ale przestronny. Miejski, ale z cechami crossovera. Nowy Hyundai pojawił się na rynku i natychmiast jasnym stało się, że Polacy szybko ruszą do salonów. Choć fani klasycznej motoryzacji mogą być sceptyczni, moda na takie samochody jest czymś niezaprzeczalnym. Zadebiutował niedawno, ale coraz częściej widujemy go na drogach. Dlaczego model Inster może okazać się hitem?

Hyundai Inster silnik elektryczny moc zasięg zużycie spalanie cena ceny nowy naszeauto dopłata dofinansowanie
Podaj dalej

Nowy Hyundai ma papiery na stanie się hitem

Hyundai Inster trafił do polskich salonów w kwietniu tego roku. Jest najmniejszym elektrycznym modelem producenta z Korei Południowej, natomiast ten opis może być nieco mylący. To prawda – mowa o małym samochodzie miejskim. Natomiast nie da się tutaj nie zauważyć cech crossovera. Nie jest łatwo znaleźć w tym segmencie auta, które oferują taką przestrzeń wewnątrz. Nadwozie jest podniesione i inspirowane SUV-ami. Tylne fotele są przesuwane i regulowane. Pomimo niewielkich rozmiarów, Inster jest bardzo przestronny, a co za tym idzie, bardziej praktyczny i funkcjonalny, niż bezpośrednia konkurencja.

Hyundai Inster silnik elektryczny moc zasięg zużycie spalanie cena ceny nowy naszeauto dopłata dofinansowanie
fot. Hyundai Newsroom

Wszystko to sprawia, że ciężko jest przyporządkować go do jednego segmentu. Z jednej strony jest niewielki, zwrotny i zwinny jak auta segmentu A. Z drugiej funkcjonalnością, czy przestrzenią wewnątrz dorównuje modelom segmentu B. Ma też niezaprzeczalne cechy crossovera. Jest wygodny, komfortowy, a w zależności od konfiguracji może mieć też całkiem pojemny bagażnik. To zupełnie nowy samochód, więc nowa też o nowoczesnej technologii. Systemy bezpieczeństwa, multimedia, nowinki technologiczne – kierowcy nie powinni tutaj narzekać.

Elektryczny… ale czy to problem?

Samochód jest dostępny z silnikiem o mocy 97, lub 115 koni mechanicznych. To raczej niewiele, choć nie musi być to dużym problemem. Do jazdy miejskiej tyle w zupełności wystarczy. Producent twierdzi, że nawet przy prędkościach autostradowych Hyundai Inster nie dostaje zadyszki i wciąż radzi sobie bardzo dobrze. Samochód ma też całkiem niezły zasięg, wynoszący 370 kilometrów. Wiele osób zatrzymało się w erze, kiedy elektryki miały 150 kilometrów zasięgu i ładowały się pół dnia. Ta era jest dawno za nami. Inster nie dość, że ma 370 kilometrów zasięgu, to z poziomu 10% do 80% stanu baterii ładuje się w około 30 minut.

Hyundai Inster silnik elektryczny moc zasięg zużycie spalanie cena ceny nowy naszeauto dopłata dofinansowanie
fot. Hyundai Newsroom

Inster ma świetne zawieszenie i dobrze się prowadzi. Wpływa na to nie tylko cały układ jezdny, ale też waga. Wyjątkowo niewielka, jak na samochód elektryczny, bo w zależności od wersji może być to od 1305 do 1358 kg. Pora rozwiać jeszcze jeden mit – elektryczny, to znaczy drogi? Według informacji na stronie producenta, nowy Hyundai Inster oferowany jest w tym momencie od 104 900 zł. Już to samo w sobie jest ceną całkiem niezłą. A z potencjalną dopłatą z programu NaszEauto może być nawet lepiej. Przy maksymalnym dofinansowaniu Instera można kupić dziś za… 64 900 zł. Ile znajdziecie dziś nowych aut spalinowych prosto z salonu w podobnej cenie?

Zdjęcia: Hyundai Newsroom

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również