Ten SUV zmienił wszystko. Renault trafiło idealnie – Polacy natychmiast ruszyli do salonów

Ciężko dziś jednoznacznie stwierdzić, kiedy segment SUV ma swój początek. Podobne pojazdy pojawiały się na drogach już wiele lat temu, jeszcze w ubiegłym tysiącleciu. Na początku XXI wieku było ich jednak coraz więcej a druga dekada to już okres kosmicznego wzrostu popularności. W przypadku Renault, przełomowym modelem był Koleos. To właśnie on otworzył francuską markę na nowy rynek i pokazał, jaki drzemie w nim potencjał.

SUV Renault Koleos silnik benzyna diesel osiągi moc spalanie zalety wady opinie oceny cena ceny
Podaj dalej

Ten SUV zmienił wszystko

Pierwsza dekada XXI wieku to okres, w którym wielu producentów coraz częściej spoglądało w kierunku segmentu SUV. Nieśmiałe początki, badanie rynku, coraz większe zaangażowanie i jeden wniosek – to może być przyszłość motoryzacji. Z podobnego założenia wyszło też Renault. Francuski producent we wrześniu 2006 roku zaprezentował model Koleos. Był to pierwszy SUV w historii marki i w pewnym sensie mógł stanowić próbę zbadania rynku. Udało się do tego stopnia, że pierwsza generacja była produkowana do 2016 roku – wówczas zmieniło ją nowe wcielenie modelu.

SUV Renault Koleos silnik benzyna diesel osiągi moc spalanie zalety wady opinie oceny cena ceny
fot. Renault UK Media Center

Renault Koleos drugiej generacji był produkowany w latach 2016-2022. Od swojego poprzednika był zdecydowanie ładniejszy, bardziej nowoczesny, funkcjonalny… ale też większy. Nie był już SUV-em segmentu C, a D. Samochód prezentuje się kapitalnie i wciąż jest konstrukcją jak najbardziej aktualną. Wnętrze jest wygodne, komfortowe i dobrze wyposażone. Wieloma kwestiami steruje się za pomocą ekranu dotykowego, mamy tu najnowsze systemy bezpieczeństwa, czy świetny system multimedialny. To SUV nowej daty – taki, który ma umilić podróż tak bardzo, jak to możliwe.

Ceny są dziś zachęcające

W zależności od konkretnej wersji, samochód znajdziemy dziś z napędem na przednią oś, bądź na wszystkie cztery koła. W testach Euro NCAP uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, co wskazuje na najwyższy poziom bezpieczeństwa. Kierowcy doceniają duży zbiornik paliwa i… niezbyt dużą wagę. Koleos jest przestronny, dobrze się prowadzi i w Polsce zbiera wysokie oceny. Jednostki benzynowe miały pojemność od 1.6 do 2.0 i moc od 130 do 190 koni. Diesel to z kolei pojemność od 1.3 do 2.5 i moc od 140 do 185 koni. Zadowalające pod względem osiągów, ale jednocześnie oszczędne – czego chcieć więcej?

SUV Renault Koleos silnik benzyna diesel osiągi moc spalanie zalety wady opinie oceny cena ceny
fot. Renault UK Media Center

Używane egzemplarze, takie z roczników 2018, czy 2019, jesteśmy w stanie znaleźć dziś już za około 50 tysięcy złotych. Będą to raczej sztuki z przebiegiem przeszło 200 tysięcy kilometrów. Jeśli zależy nam na czymś nieco świeższym, już w cenie 60 tysięcy złotych znajdziemy auta z przebiegiem w okolicach 150 tysięcy kilometrów. Należy podkreślić, że mówimy tutaj również o wersjach z napędem na cztery koła, a to przecież w oczywisty sposób podnosi wartość samochodu. 50-60 tysięcy złotych za zadbane, nowoczesne, kilkuletnie auto? To nie brzmi źle.

Zdjęcia: Renault UK Media Center

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również