Japoński jak Toyota jest droższy od Skody, ale lepszy pod każdym względem. Dostajesz elegancki sprzęt najwyższej klasy w ekstra cenie

Przy zakupie samochodu warto spojrzeć szerzej niż na samą cenę. Najtańsza Skoda Scala to wydatek nieco ponad 85 000 zł, co jest atrakcyjną kwotą, ale japoński rywal jest o kilka klas lepszy. Oprócz tego, że ma prestiż jak Audi A3, to jest japoński jak Toyota i tak samo niezawodny. To wszystko i więcej dostajemy w bardzo dobrej relacji jakości i ceny.

Japońska jak Toyota Mazda 3 alternatywa Skoda Scala
Podaj dalej

Stylowa Mazda, choć droższa od Skody jest warta wydania każdej złotówki

Japoński rywal Skody Scala, to jeden z tych modeli, które przyciągają nie tylko atrakcyjną ceną. Mazda 3 o mocy 186 KM na starcie kosztuje więcej od najtańszego odpowiednika Skody, ale na tym jej „wady” się kończą. Japończyk, który emanuje elegancją nadwozia na miarę marek premium, pod każdym względem wypada lepiej. Producentowi udało się zachować doskonałą równowagę między praktycznością i stylem. Mazda 3 może bez wstydu stanąć obok Audi A3, czy Mercedesa Klasy A, a bagażnik o pojemności 351 litrów pojemności (1026 l max.), choć nie największy w tej klasie jest w sam raz do użytku na co dzień.

Mierzący 4,46 metra długości i 1,79 metra szerokości samochód oprócz tego, że sprawia wrażenie modelu z segmentu premium, wyróżnia się także mechaniką. W każdej z możliwych konfiguracji wykorzystuje silnik benzynowy 2.0 L e-SKYACTIV X o mocy 186 KM (238 Nm), który może współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na dwa, lub wszystkie koła. To w parze z technologią Mazda M Hybrid oznacza idealną równowagę między osiągami a oszczędnością.

Samochód w najtańszej konfiguracji przyspiesza do setki w 8 sekund, rozpędza się do 216 km/h. Ponadto zużywa średnio 5,5 litra paliwa na 100 km. Wersja z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów rozpędza się do setki w 8,8 sekundy, uzyskując prędkość maksymalną 210 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi zaś 6,5 l/100 km. Spójrzmy zatem na relację ceny i wyposażenia tego modelu niezawodnością zbliżającego się do Toyoty.

Mazda3 MY2024
foto: Mazda

Mazda 3 niezawodna jak Toyota to alternatywa, którą warto wziąć pod uwagę

Design i mechanika to ważne argumenty, które przemawiają za zakupem Mazdy. Kolejnym jest relacja wyposażenia i ceny. Tu w porównaniu ze Skodą Scala, która jest tania, ale nie zachwyca, Japończyk gra w innej lidze.

Mazda podzieliła ofertę modelu na 6 poziomów wyposażenia. Najtańszy PRIME-LINE w cenie 125 200 zł uwzględnia m.in.:
– multimedialny system rozrywki i łącznoś­ci Mazda Connect (z ekranem 10,25”),
– Skórzaną kierownicę,
– przycisk uruchamiania silnika,
– klimatyzacja manualną,
– czujniki parkowania tył i przód i kamerę cofania,
– elektrycznie składane, podgrzewane lusterka boczne,
– tempomat,
– bezprzewodowy interfejs Apple Carplay i Android Auto,
– system nawigacji Mazdy,
– wyświetlacz head-up na przedniej szybie.

Dodatkowo samochód wyjeżdżając z fabryki, korzysta z szeregu systemów bezpieczeństwa. Na przykład z systemu monitorowania martwego pola (BSM) oraz system monitorującego ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA). Nie ma więc konieczności wydawania tysięcy złotych na dodatki. Dla porównania, Scala wymaga dokupienia dodatkowych pakietów, aby osiągnąć podobny poziom. Dodatkowo ten bardzo dobrze przemyślany samochód jest komfortowy i nie oszczędza na jakości.

Japońska jak Toyota Mazda 3 alternatywa Skoda Scala
foto: Mazda

Podsumowanie

W porównaniu do modelu Toyota Corolla, Mazda 3 oferuje bardziej dynamiczny silnik i sportową stylistykę, co przyciąga tych, którzy chcą lepszych osiągów. W efekcie warto dopłacić, by cieszyć się bezawaryjnym, wydajnym i stylowym samochodem.

Dealerzy oferują go od ręki w korzystnej relacji względem konfiguratora. Na przykład wersję CENTER-LINE startujacą od 137 200 zł oferują za 133 000 zł. Taki poziom wyposażenia uwzględnia bezprzewodową ładowarkę i dwustrefową, automatyczną klimatyzację. Dodatkowo oszczędzając względem ceny regularnej, otrzymujemy 18’calowe felgi, podgrzewane fotele i kierownicę. To plus jakość wykonania uzasadniają cenę Mazdy 3, którą dziś można upolować ze zniżką względem cennika.

Na rocznik 2024 Japończycy oferują 5-cyfrowy rabat a na modele z rocznika 2025 przewiduje się voucher na usługi lub dodatkowe wyposażenie o wartości do 7 000 zł brutto. Oferta promocyjna obowiązuje do końca września br.

Mazda 3 PY2025
foto: Mazda
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również