Pancerny Volkswagen, czyli legendarne „Passeratti”
Volkswagen Passat – ikona, legenda, symbol polskich dróg. Samochód ceniony i uwielbiany w Polsce od wielu lat. Bez względu na rocznik, generację, stan – jest to model, który pojawiał się zawsze i wszędzie, we wszystkich wersjach i z wszystkimi rodzajami silników. Pancerny, praktyczny, funkcjonalny, służący do wszystkiego, czego zapragnie jego właściciel. Bez względu na to, czy ma to być auto rodzinne, użytkowe, czy służące na dojazdy do pracy. Volkswagen Passat w pewnym momencie stał się odpowiedzią na wszystkie pytania. A ta generacja to dziś łakomy kąsek…

Aktualnie sporą popularnością cieszy się siódma generacja modelu, oznaczona skrótem B7. Samochód był produkowany w latach 2010-2014 i może być dziś dobrym wyborem. Stanowi odpowiedni kompromis – z jednej strony jest wciąż w miarę nowoczesny, z drugiej jednak już stosunkowo tani. Dostępny był w wersji sedan oraz kombi, z manualną, lub automatyczną skrzynią biegów, z napędem na przednią oś, bądź na cztery koła. Był maksymalnie bezpieczny, na co wskazuje pięć gwiazdek w teście Euro NCAP a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów pozwalał na bardzo dalekie podróże. I to wciąż bynajmniej nie jest koniec zalet.
Jest się do czego przyczepić?
Volkswagen Passat B7 był wygodny, przestronny i komfortowy. Wnętrze było zaprojektowane solidnie z użyciem jakościowych materiałów. Nie brakowało nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i nowinek multimedialnych. Benzynowe silniki TSI zapewniały odpowiednią dynamikę a diesle TDI były oszczędne. Moc w zależności od wersji wahała się tu od 105 do nawet 300 koni mechanicznych. 2-litrowy diesel to jedna z najpopularniejszych opcji. Wśród zalet wymienia się też niezawodność – w tym zakresie Passat B7 otrzymał mnóstwo poprawek względem B6. To, co trapiło kierowców w poprzedniej generacji, tutaj zostało rozwiązane.

Często podkreślamy, że każdy samochód używany przed zakupem wymaga odpowiedniego sprawdzenia. W przypadku Volkswagena Passata B7 pojawiają się problemy ze skrzynią DSG. Z całą pewnością warto zwrócić uwagę na stan rozrządu, ale też elementy zawieszenia. Dobrym pomysłem będzie zabranie takiego auta na stację diagnostyczną i sprawdzenie, z czym konkretnie mamy do czynienia. Passata B7 jesteśmy w stanie kupić dziś nawet w cenie 15-20 tysięcy złotych. Choć nie brakuje tu modeli z przebiegiem – uwaga – ponad 400, a nawet 500 tysięcy kilometrów. To pokazuje, jak wytrzymałym autem jest ten Volkswagen i jak przez lata może nam wiernie służyć.
Zdjęcia: Volkswagen AG