Rynek samochodowy w Ekwadorze nie jest Polakom dobrze znany, choć działa na nim wiele świetnie nam znanych marek. Według najnowszego raportu AEADE od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano tam prawie 67 tys. (66 949 szt.) nowych aut. Oznacza to wyjście na plus (+1,4 proc.), do czego mocno przyczynił się zeszły miesiąc. Tylko w lipcu odnotowano tam bowiem 11 607 rejestracji, czyli o 31,8 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.

Bestseller na kolanach
W Ekwadorze doszło do zmiany lidera rankingu sprzedaży. Zestawienie najpopularniejszych modeli otwiera teraz tania Kia Soluto (5 055 szt.). Miejski sedan, dzięki skromnemu wyposażeniu i braku szeregu wymogów (jak w Unii Europejskiej), coraz mocniej przyciąga ceną (w przeliczeniu niecałe 58 tys. zł) oraz nowoczesną stylistyką. Model zepchnął z tronu ubiegłorocznego bestsellera, którym był pickup Chevrolet D-Max (3 377 szt.).

Po 7 miesiącach ostatni stopień podium zajmuje SUV, Chevrolet Groove (2 438 szt.). Jednak o czołową trójkę może powalczyć też Kia Sonet (2 137 szt.). Ameryka Południowa jest też oczywistym kierunkiem ekspansji chińskich producentów. W czołowej piątce jest tam już GWM Poer (1 966 szt.), który wyprzedza już Kię Sportage (1 501 szt.) i Hyundaia Tucsona (1 339 szt.). Czwartą Kią w Top 10 jest model Seltos (1 220 szt.), za którym znalazły się Hyundai Grand i10 (934 szt.) oraz GWM Wingle (925 szt.).

Kia bierze wszystko
Świetna sprzedaż Soluto sprawiła, że Kia (10 893 szt.) objęła też prowadzenie wśród marek. Cnevrolet (9 362 szt.) spada na drugą lokatę, co jest konsekwencją spadku rejestracji o 23,3 proc. Niemal o tyle samo, ale w drugą stronę (+23,1 proc.) poszybowały rejestracje Hyundaia )4 078 szt.). Koreańska marka wbiła się do trójki kosztem Toyoty (3 468 szt.). Po nią kroczy zresztą GWM (Great Wall Motor), którego rejestracje poprawiły się o 82,9 proc. do 3 427 szt. Co ciekawe, chiński producent wyprzedził nawet rywala z własnego kraju, czyli Chery (3 046 szt.).