Bestsellerowy Ford już tylko jako używka. Nawet kilkuletnie egzemplarze kosztują grosze

Bestsellerowy Ford został wycofany z produkcji przez amerykańską firmę, a więc dziś możemy kupić go tylko na rynku aut używanych. Fiesta, bo o niej mowa, zyskała światową sławę dzięki przyjemnym właściwościom jezdnym, ładnemu designowi i niezłej praktyczności jak na tak mały samochód. Dziś, co ciekawe, nawet kilkuletnie egzemplarze kosztują grosze. 

ford-fiesta-7-8-uzywka
Podaj dalej

Ten Ford kosztuje dziś grosze – nie bez powodu

ford-fiesta-7-8-uzywka-2
fot. Ford

Ford Fiesta to najbardziej popularny samochód producenta z USA. Jest to także jeden z najlepiej sprzedających się w całej jego historii. W latach 1976 – 2023 z taśm produkcyjnych zjechało ponad 22 miliony egzemplarzy, ośmiu różnych generacji. Fiesta była niezwykle popularna w Wielkiej Brytanii, gdzie w 2014 roku została nawet najlepiej sprzedającym się samochodem w historii kraju. 

W tym czasie na rynku była dostępna już siódma generacja. Ford chciał dążyć do osiągnięcia większej efektywności produkcji, starając się oferować te same modele na całym świecie. Nie dostosowywał więc oferty do każdego kontynentu, jak miało to miejsce w latach poprzednich. 

Prawie 90% całej produkcji wciąż trafiało do Europy. W trosce o inne rynki producent musiał jednak pójść na pewne kompromisy, co negatywnie wpłynęło na reputację Fiesty. Ósma generacja, która zadebiutowała w 2017 roku, była tego ukoronowaniem. Ford zdecydował się wyeliminować niższe wersje wyposażenia i zrobić z Fiesty samochód luksusowy. To nie spodobało się klientom, którzy nie ruszyli tłumnie do salonów. 

Przed zakupem trzeba sprawdzić długą listę rzeczy

ford-fiesta-7-8-uzywka-2
fot. Ford

Ostatecznie Fiesta została wycofana z rynku. Dziś, jeśli chcecie kupić ten model, musicie więc szukać na rynku aut używanych. Auta sprzed 2008 roku, a więc obejmujące sześć pierwszych generacji, możemy kupić za około 2-3 tysiące złotych. Nie ma jednak żadnej gwarancji, że zdołacie nimi dojechać z komisu do domu. 

Jednakże, nawet najnowsze siódma i ósma generacja nie są pewniakami. To było po części przyczyną upadku tego modelu. Jakość wykonania nie była najlepsza, a ceny cały czas rosły. Na co trzeba więc zwrócić uwagę przed ewentualnym zakupem? 

Silniki mogą mieć problemy z wyciekami oleju, w obu generacjach. Sprężyny i amortyzatory zużywają się szybciej niż standardowo. Przednie i tylne światła także wymagają częstszej opieki. Układ wydechowy w ostatniej generacji ma tendencje do rdzewienia. W siódemce należy z kolei uważać na szybko rozładowujący się akumulator. Niesprawne szyby, czy radio to tylko część z długiej listy potencjalnych usterek. 

Choć siódmą generację można kupić już za około 7-8 tysięcy złotych, to jednak aby był to dobry zakup, należy bardzo dogłębnie sprawdzić dany egzemplarz. Konieczna będzie jazda próbna i sprawdzenie samochodu na stacji diagnostycznej. A to i tak nie zagwarantuje wam, że samochód będzie służył długo i szczęśliwie. 

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również