Pierwsze Audi bez czterech pierścieni jest gotowe na szturm salonów. Producent podał datę pierwszego cennika

Wiadomość o nowym chińskim Audi bez logo czterech pierścieni rozgrzała publiczność na Starym Kontynencie, gdzie marka ma swoje korzenie. Owoc współpracy niemieckiego producenta i giganta SAIC to zaawansowany technologicznie pojazd, którego nie znajdziemy w polskim cenniku. Chińczycy będą je mogli zamawiać już za niecałe dwa tygodnie.

AUDI E5 Sportback EV
Podaj dalej

Elektryczne E5 Sportback namiesza na chińskim rynku

W listopadzie 2024 r. media zelektryzowała informacja o wspólnym projekcie Audi i chińskiego giganta SAIC. Submarka o nazwie AUDI stworzona w Chinach i dla Chin nie nosi czterech pierścieni. Ma logo w postaci napisu, aby podkreślić geny niemieckiego producenta. Oficjalna prezentacja pierwszego produkcyjnego modelu nowej marki ukradła scenę rywalom podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Teraz przyszedł czas na otwarcie księgi zamówień i przedsprzedaż elektrycznego E5 Sportback.

Zbudowany w oparciu o inteligentną cyfrową platformę samochód dziedziczy esencję Audi. Umiejętnie łączy klasyczne nadkola Audi TT pierwszej generacji, klasyczną linię koncepcyjnego RSQ oraz dynamiczną sylwetkę RS6. Dodatkowo integruje osłonę chłodnicy, moduły oświetlenia oraz elementy aerodynamiczne i czujniki. Dzięki temu nie da się go pomylić z żadnym innym pojazdem dostępnym na chińskim rynku. Projektanci dali popis swoich umiejętności także projektem nadwozia z tyłu. Tam E5 Sportback demonstruje dużą klapę bagażnika i pierścieniowe tylne światła. Jednak żeby zrobić wrażenie na wymagającej klienteli potrzeba czegoś więcej niż futurystycznego wyglądu kradnącego uwagę na ulicach.

SAIC Audi przygotowało nowy system operacyjny AUDI OS i procesor Qualcomm Snapdragon 8295, by rozwinąć przed użytkownikami cały wachlarz inteligentnych możliwości. Asystent w samochodzie jest głęboko spersonalizowany. Jak obiecuje producent, może pochwalić się silnym rozumieniem semantycznym, możliwościami interakcji z pojazdem i wielotorowego dialogu. Dodatkowo o komfort i bezpieczeństwo podróżowania zadba 27 czujników, w tym LiDAR dalekiego zasięgu, trzy radary milimetrowe dalekiego zasięgu, 12 radarów ultradźwiękowych i 11 kamer.

AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback

AUDI E5 Sportback ma już datę pierwszej oferty w Chinach

Nie jest tajemnicą, że Chiny z niecierpliwością oczekują uruchomienia księgi zamówień pierwszego pojazdu niemiecko-chińskiego joint venture. Samochód wyposażony w potężną moc obliczeniową układu NVIDIA Orin-X, który z łatwością ma sobie poradzić w różnych scenariuszach jazdy ma już datę pierwszego cennika.

SAIC Audi uruchomi przedsprzedaż E5 Sportback 18 sierpnia 2025. To wtedy dowiemy się, czy będzie w stanie rywalizować w segmencie pojazdów elektrycznych. W Chinach mówi się o cenie wywoławczej E5 Sportback w wysokości 250 000 juanów (ok. 134 tys.zł).

Opinia publiczna w Chinach zakłada, że dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi, są wystarczająco mocne, by zapewniać szybkie przyspieszenie i komfortową codzienną jazdę. Samochód z łączną mocą systemową 579 kilowatów i inteligentnym napędem na cztery koła quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. W związku z tym E5 Sportback jest na miarę oczekiwań klientów.

Projekt wnętrza E5 Sportback jest na miarę marki premium. Samochód z dużymi powierzchniami pokrytymi zamszem i elementami z naturalnego drzewa kasztanowego łączy technologię z naturą. Dużą przestrzeń w środku dzięki rozstawowi osi wynoszącemu blisko 3 metry obiecuje przyjemność z jazdy luksusowym produktem SAIC Audi.

Wiadomo, że E5 Sportback nie będzie jedynym w ofercie nowej marki. W ciągu najbliższych trzech lat wprowadzi ona na rynek trzy w pełni elektryczne modele. Obejmą segmenty B i C, a pierwszy z nich będzie dostępny jeszcze w 2025 roku. Kluczem do sukcesu wszystkich będzie atrakcyjny cennik i cały wachlarz gadżetów i technologii.

źródło: AutoHome

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również