Dlaczego SUV od Subaru to coś, na co warto zwrócić uwagę?
Subaru Solterra to elektryczny SUV zaliczany do segmentu D. Samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła, bądź na przednią oś – w zależności od wersji. Mamy tutaj do czynienia ze sporym, pięciomiejscowym crossoverem, który w testach bezpieczeństwa Euro NCAP uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Model ten znajduje się w produkcji od 2022 roku. Mówimy zatem o aucie bardzo nowoczesnym i rozwiniętym technologicznie. Na początku stwierdziłem, że Solterra może mieć pewną przewagę nad konkurencją – o co dokładnie chodzi?

Fakty są takie, że Subaru Solterra to samochód produkowany w… mieście Toyota. W zakładach Toyoty i we współpracy właśnie z Toyotą. Eksperci często mówią wprost, że to w zasadzie Toyota bZ4X, tylko w nieco zmodyfikowanym wydaniu. Oba modele dzielą ze sobą wiele elementów, systemów, technologii. I to dla wielu Polaków będzie ogromną zaletą, bo przecież sama Toyota od lat kojarzy nam się z niezawodnością, jakością, solidnością i bezawaryjnością. Mariaż pomiędzy bZ4X i Solterra oznacza, że SUV-owi od Subaru można przypisać te same wartości, które przecież tak cenimy.
Ile kosztuje Subaru Solterra?
Samochód dostępny jest w dwóch wersjach z elektrycznymi silnikami o mocy 204 lub 217 koni mechanicznych. Sugerowany zasięg to okolice 460 kilometrów a ładowanie baterii do stanu 80% na szybkiej ładowarce zajmuje ok. 30 minut. Solterra jest krokiem w przyszłość i udowadnia, że Subaru idzie z duchem czasu. Samochód jest doceniany m.in. za znakomite właściwości terenowe płynące z napędu na cztery koła, komfortowe i przestronne wnętrze, czy najwyższe standardy bezpieczeństwa. Dochodzi do tego niezawodność, solidność i jakość wykonania.

Co jednak z ceną? Chcąc kupić dziś model Solterra trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 160 tysięcy złotych. Ceny używanej Toyoty bZ4X, czyli bliźniaka modelu Solterra, startują dziś w okolicach 120 tysięcy złotych, więc różnica jest dosyć wyraźna. Oczywiście Toyota jest aktualnie bardziej popularna, zarazem więcej jest modeli używanych i ceny spadają. W przypadku Subaru w okolicach 160 tysięcy kupimy model… nowy, nieużywany, choć z 2023 roku. Należy zadać sobie zatem pytanie na czym nam zależy i która opcja będzie dla was bardziej właściwa.
Zdjęcia: Subaru Media