Siedmioosobowy Fiat Giga Panda wywróci rynek do góry nogami
Pozostało zaledwie kilka miesięcy do debiutu bardzo ważnego modelu w ofercie Fiata. Jak zapowiadaliśmy włoski producent zamierza wyłożyć mocne karty na stół, a 7-osobowy SUV jest pierwszym z nadchodzących modeli włoskiej marki, który wiele zmieni w modnym segmencie.
Fiat Giga Panda to mocny oręż, który Włosi zamierzają wykorzystać w bitwie o udział w rynku tanich SUV-ów. Ma wiele do zaoferowania, bo dostanie między innymi wydajny napęd i bezkonkurencyjny cennik. Zmiany na szczeblu kierowniczym Stellantis skutkują opóźnieniem oficjalnego debiutu, ale już wiadomo, że nie będzie trzeba długo czekać. Oczekuje się oficjalnej prezentacji między wrześniem a październikiem 2025 roku.
Największa Panda ma zamiar zrewolucjonizować europejski rynek SUV-ów. Inspirowany kultową, Pandą model zbudowano na platformie Smart Car firmy Stellantis. Giga Panda dzieli ją z nowym Citroënem C3 Aircross. W efekcie model trafi do bardzo konkurencyjnego segmentu C-SUV-ów i może tam nieźle namieszać. Oferta i cennik będzie wyzwaniem nie tylko dla modelu Citroena, ale także dla Opla i budżetowej Dacii.

Nowy włoski SUV ma szansę na dominację w modnym segmencie samochodów
Najbliższe miesiące będą okazją do tego, by Fiat wyłożył na stół mocne karty. Grande Panda i nowy Fiat 600 to zaledwie ułamek możliwości włoskiej marki.
Fiat Giga Panda, który wkrótce wkroczy na sprzedażową scenę, działając pod płaszczykiem grupy Stellantis oprócz wydajnego napędu i atrakcyjnego cennika otrzyma najnowsze technologie napędów. Tymi podzielą się z nim takie modele jak nowy Opel Frontera czy wspomniany Citroen C3 Aircross. W efekcie klienci będą mogli sobie wybrać, czy chcą wersję spalinową, elektryczną czy może z technologię miękkiej hybrydy (MHEV). Bogata oferta podbije sprzedaż, dzięki temu, że trafi w gusta szerszej publiczności.
Projekt modelu zakłada komfortowe i funkcjonalne nadwozie. Na dodatek do wyboru w pięcio- i siedmioosobowej konfiguracji. Dla dużych rodziny to duży atut, którego nie ma wielu rywali. Nie jest tajemnicą, że Włosi taką ofertą celują głównie w gwiazdę w katalogu Dacii- Dustera.
Nowy crossover o długości ponad 4 metrów podobnie jak Grande Panda wyróżni się na ulicach solidną, geometryczną konstrukcją. Jeśli chodzi o cennik, to na ten temat krąży wiele plotek. Jedna z nich mówi, że podstawowa wersja Fiata Giga Panda otrzyma system hybrydowy. W takiej konfiguracji model powinien kosztować około 21 000 euro, czyli niewiele więcej niż Grande Panda obecnie.
Jeśli chodzi o wersję elektryczną, to Fiat Giga Panda powinien startować od 28 000 euro. Taka oferta to strzał w dziesiątkę pod względem relacji jakości i ceny, dlatego model ma szansę zostać gwiazdą w swojej kategorii. Kluczem do sukcesu będzie zasięg. Zwłaszcza jeśli Fiat postawi na konkurencyjną relację wydajności i ceny. Biorąc pod uwagę, że jego portfolio od lat uwzględnia wiele praktycznych modeli, pozostaje nam cierpliwie czekać na ujawnienie ostatecznych informacji o nadchodzącym Giga Panda.
