Pisaliśmy już, że w poprzednim miesiącu w Europie zarejestrowano 1 107 517 osobówek. Dotyczy to obszaru badanego co miesiąc przez Jato Dynamics, czyli 25 krajów UE, a także Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii. Z tego aż 618 026 szt. to były właśnie auta w nadwoziu SUV, a zatem o 10 proc. więcej niż w maju 2024 r. Daje to udział 56 proc.

Który SUV był najpopularniejszy w maju?
Europejskim bestsellerem poprzedniego miesiąca okazał się Volkswagen T-Roc. To zasługa 18 420 rejestracji crossovera, który wkrótce otrzyma nową generację. Wiceliderem maja w tej kategorii nadwozia był kolejny B-SUV – Peugeot 2008 (15 712 szt.). Na podium znalazły się dwa Volkswageny, ponieważ trójkę skompletował zwycięzca tego segmentu w kwietniu – VW Tiguan (15 313 szt.). Niewiele zabrakło, aby na majowym podium znalazła się nowa Dacia Duster (15 215 szt.). Top 5 uzupełniła Toyota Yaris Cross (15 178 szt.), oferowana wyłącznie w pełnej hybrydzie.

Analitycy Jato zwracają uwagę także na innego gwiazdy zeszłego miesiąca. W komunikacie prasowym nie przytoczono konkretnych liczb, ale jak zawsze podkreślono jak wysoko był jakiś chiński SUV. MG ZS zajęło 15. miejsce w ogólnym rankingu modelowym, a podobnymi mocnymi wynikami popisały się też m.in. BMW X1, Peugeot 3008, Skoda Kodiaq czy właśnie Jeep Avenger. Tak, SUV produkowany w fabryce w Tychach ma ostatnio naprawdę dobry czas. Na kilku rynkach jest prawdziwym hitem, a Polacy mogą go kupić od ręki za nawet 94 500 zł.

Jeśli elektryk, to najczęściej crossover
Z komunikatu Jato wynika też, że SU-y brylują też w rosnącym segmencie aut elektrycznych. W maju najlepsza była produkowana pod Berlinem Tesla Model Y (10 357 szt.). Niewiele gorszy wynik odnotowała Skoda Elroq (9 222 szt.). Więcej o rejestracjach elektryków w Europie pisaliśmy tutaj.