Duży, rodzinny SUV prosto z salonu za 25 000 zł? Stellantis szykuje prawdziwą sprzedażową bombę

Duży, rodziny SUV prosto z salonu za cenę starej, 15-letniej używki? Prezes firmy Leapmotor, wchodzącej w skład koncernu Stellantis twierdzi, że taki samochód jest bliżej niż myślisz. Chińska firma twierdzi, że koszty produkcji spadną, podobnie jak w przypadku urządzeń elektronicznych, takich jak duże telewizory. Pomocna ma być integracja chipów, która znacząco obniży koszty produkcji. 

leapmotor-c10-reev-duzy-suv
Podaj dalej

Duży SUV za 25 000 złotych?

leapmotor-c10-reev-duzy-suv
fot. Stellantis

Prezes firmy Leapmotor przyznał, że nie ma nic nierozsądnego w wyobrażeniu sobie nowego samochodu za cenę 25 000 złotych. Dziś taki SUV to koszt grubo ponad 140-150 tysięcy złotych. Jednakże, już wkrótce możliwe będzie sprzedawanie takich samochodów za równowartość używanej, 15-letniej Skody z gigantycznym przebiegiem.

Choć brzmi to absurdalnie, dyrektor firmy Leapmotor uważa, że jest to realna możliwość. Zhu Jiangming powiedział w najnowszym wywiadzie, że rozsądnie byłoby, gdyby producenci sprzedawali średniej wielkości lub duże SUV-y za równowartość 25 000 złotych. To są liczby, które z pewnością rozbawią szefów firm samochodowych. 

I o ile brzmi to niewiarygodnie, szef Leapmotor ma kilka sprawdzonych badań z innych branż, które popierają jego teorię. Wszystko sprowadza się do tego, jak rozwój technologii i integracja chipów mogą radykalnie obniżyć koszty produkcji nowoczesnych pojazdów. Zhu przytoczył przypadek produktów elektronicznych, takich jak duże 100-calowe telewizory. Taki sprzęt obecnie w Chinach kosztuje mniej niż 3000 złotych. W Chinach można też kupić klimatyzatory za około 700 złotych. 

leapmotor-c10-reev-duzy-suv
fot. Stellantis

Leapmotor twierdzi, że jest to możliwe

Oczywiście, Leapmotor ma jeszcze długą drogę do przebycia, zanim będzie mógł sprzedawać samochody za 25 000 złotych. Obecnie ich 6-osobowy SUV o nazwie C16 kosztuje około 120 000 złotych. Ale to i tak już całkiem atrakcyjna oferta. 

Komentarze Zhu bez wątpienia spotkały się z poważnym zdziwieniem Wei Jianjuna, dyrektora generalnego konkurencyjnego producenta samochodów Great Wall Motor. Niedawno ostrzegał przed niebezpieczeństwami chińskiej wojny cenowej w branży motoryzacyjnej. Zasugerował, że branża ma swoją wersję Evergrande, chińskiego dewelopera nieruchomości, który zbankrutował w zeszłym roku.

Wei nie podał nazwy firmy. Ale według internetowych spekulacji chodzi mu o chińskiego producenta BYD. Firma niedawno obniżyła ceny swojego modelu Seagull EV do kwoty 27 000 złotych. Dyrektor BYD stwierdził też, że sektor motoryzacyjny w Chinach absolutnie nie znajduje się w kryzysie. 

leapmotor-c10-reev-duzy-suv
fot. Stellantis
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również