Z raportu PZPM wiemy, że w zeszłym miesiącu klienci indywidualni odpowiadali za 14 544 rejestracje nowych samochodów osobowych. Oznacza to ponad 30-procentowy udział w zakupach. Co ciekawe klienci indywidualni to nie tylko prywaciarze. Do tej grupy CEPiK zalicza także małych przedsiębiorców, np. prowadzących JDG lub członków spółek cywilnych.

Kia Sportage bestsellerem maja
Bestsellerem maja wśród klientów indywidualnych okazała się Kia Sportage, która uzyskała 670 rejestracji. O niespodziance można mówić w przypadku drugiego miejsca Volkswagena T-Roca (562 szt.). Te właśnie te dwa modele były najpopularniejszymi zamiennikami na hity Toyoty, czyli modele C-HR (482 szt.) i Yaris Cross (480 szt.).

Zadziwiać nie przestają chińscy producenci, bo MG HS (434 szt.) w maju było piątym najczęściej wybieranym autem wśród osób fizycznych. Co ciekawe, za szóstą Dacią Duster (379 szt.) sklasyfikowano Omodę 5 (363 szt.), która jest na rynku niecały rok. W jej cieniu znalazły się nawet Renault Captur (359 szt.), Skoda Kamiq (341 szt.) i Toyota RAV4 (319 szt.).

Drugą dziesiątkę otwiera kolejny popularny „chińczyk”, czyli MG ZS (293 szt.). W zeszłym miesiącu przebił on nawet tak popularne modele jak Hyundai Tucson (266 szt.) czy Dacia Sandero (264 szt.). Dopiero 14. miejsce miała Toyota Yaris (249 szt.), a Top 15 uzupełniła Cupra Formentor (228 szt.). Z pierwszą piętnastką maja o włos rozminęły się Toyoty Corolla (227 szt.) i Aygo X (224 szt.), a także Volkswagen Tiguan (221 szt.). Sporo prywaciarzy decydowało się też na Skody Octavie (218 szt.) i Karoq (217 szt.).

Salony Toyoty z największym ruchem, ale i sporym spadkiem
Sumarycznie zeszły miesiąc wśród osób fizycznych wygrała Toyota. Jednak jej 2 235 rejestracji to dość wyraźny, bo 20,5-procentowy spadek względem maja 2024 r. Zacięcie wyglądała rywalizacja o kolejne miejsce podium. Między Kią (1 229 szt.), Volkswagenem (1 222 szt.) i Skodą (1 205 szt.) były niewielkie różnice. Czterocyfrowy wynik wśród klientów indywidualnych uzyskała jeszcze tylko Dacia (1 000 szt.). Spory ruch prywaciarzy był także w salonach Hyundaia (834 szt.) i MG (780 szt.). Czołową dziesiątkę uzupełniły Renault (636 szt.), Cupra (417 szt.) i Volvo (366 szt.).

Niewiele do Top 10 straciły Omoda (363) i Suzuki (362). Klienci indywidualni w maju częściej wybierali Mercedesy (349) i BMW (328) niż Fordy (277), Lexusy (266) i Audi (254). W czołowej dwudziestce były aż 3 chińskie marki, bo za Citroenem (231) sklasyfikowano BAIC-a, który zremisował z Oplem (po 211).

SUV Toyoty z coraz mniejszym zapasem nad koreańską alternatywą
Po 5 miesiącach 2025 r. bestsellerem osób fizycznych pozostaje Toyota C-HR (3 510 szt.). Jednak udany maj w wykonaniu Kia Sportage pozwolił podgonić lidera i wynik tego SUV-a to już 3 257 rejestracji. Podium uzupełnia Toyota Yaris Cross (2 713 szt.), która wyprzedza Volkswagena T-Roca (2 485 szt.) i Dacię Duster (2 059 szt.). Chińskie MG HS (1 779 szt.) wśród osób fizycznych wyprzedza już Hyundaia Tucsona (1 714), Skodę Kamiq (1 676) i Dacię Sandero (1 612). W dziesiątce zmieściło się jeszcze tylko Renault Captur (1 491).

Jednak na koniec półrocza o Top 10 wśród osób fizycznych z pewnością będzie walczyć jedenasta Omoda 5 (1 458). Chiński SUV już ma za sobą Toyoty RAV4 (1 426), Yaris (1 421) i innego „chińczyka” – MG ZS (1 412). Do tego grona wyraźny dystans traci już Toyota Corolla Cross (1 196) i Toyota Aygo X (1 192). Polacy na siebie rejestrowali w tym roku też sporo Nissanów Qashqai (1 184) czy Toyot Corolla (1 164). Top 20 kompletują Volkswagen T-Cross (1 140) i Volvo XC60 (1 093).

Licząc wszystkie rejestracje od stycznia do maja 2025 r. zdecydowanym liderem wśród klientów indywidualnych jest Toyota (13 431 szt.). O drugie miejsce pojedynkują się Kia (6 873) i Volkswagen (6 313). Bój o Top 5 wygrywają na razie Skoda (5 732) i Hyundai (5 007), ale niedaleko jest też Dacia (4 976). MG (3 462) ma już 7. miejsce w tej grupie nabywców, czyli wyższe niż Renault (3 032), Lexus (2 285) i Volvo (2 277).
