Cupra Leon ze sportową duszą to jeden z kompaktów obok, których trudno przejść obojętnie
Nowa Cupra Leon nie ma nic wspólnego z siostrzanym bratem od Seata. Ten kompaktowy model zaprojektowano tak, by z każdej strony podkreślić jego sportową duszę. Sportowy design cechuje zarówno linia nadwozia, jak i wnętrze Leona.
Mistrzowsko podkreślone linie nadwozia z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami, agresywny projekt samochodu z przodu i charakterystyczne dla Cupry miedziane dodatki zapowiadają sportowe coupe. Na aplauz zasługuje także nowoczesny język wizualizacji w postaci świetlnego napisu z przodu i z tyłu nadwozia. Tak przemyślany projekt pozwala wyróżniać się na ulicy i podkreśla dynamikę samochodu.
Cupra Leon w segmencie kompaktowych pojazdów oprócz estetyki znacznie się wyróżnia wśród konkurentów mechaniką i zachowaniem na drodze. Hiszpanie dla emocji i osiągów nie poświecili także wydajności. Cupra Leon z mechaniką hybrydy typu plug-in oprócz sportowych wrażeń pozwala na pokonanie dystansu ponad 130 kilometrów bez wykorzystania paliwa. Jazda w trybie w 100% elektrycznym generuje zatem oszczędności. Nowy cennik stawia ten wyjątkowy, choć nie tak sławny, jak Cupra Formentor model bliżej wielu portfeli.

Znacznie tańszy od Porsche model Cupry oszczędza teraz 10 000 zł
Nowy cennik Cupry pozwala zaoszczędzić na zakupie każdego wariantu mechanicznego Leona 10 000 zł. Ze względu na ważną dziś etykietę eko warto zainteresować się opcją z technologią hybrydową typu plug-in lub mHEV. Ta pierwsza konfiguracja z mocą 204 KM kosztuje 183 800 zł, a druga VZ o mocy 272 KM to wydatek 204 400 zł. Poszukujący bardziej rodzinnego samochodu mogą wybrać Leona Sportstourer. Taki z technologią hybrydową typu plug-in to wydatek 209 500 zł.
Podstawowy poziom wyposażenia zawiera długą listę funkcjonalności. Oprócz szeregu asystentów i systemów wspomagania jazdy dostajemy np. trzystrefową klimatyzację z filtrem AirCare i sportowe fotele z przodu. Za sportowy charakter utrzymany w przedziale pasażerskim nie trzeba zatem dopłacać. Media System Plus z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 12,9 cali dominuje we wnętrzu, którego wykończenie wraz z płaską kierownicą ze specjalnymi elementami sterującymi potęguje wrażenie modelu nastawionego na osiągi.
Cupra Leon nie jest rywalem dla Porsche, ale pozwala za sporo mniej cieszyć się wciągającą dynamiczną jazdą. Dobrze zestrojone zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy wyróżnia modele marki Cupra. Jeśli cena hybrydowej wersji to problem, to można sięgnąć po 150-konną opcję, która jest do wyboru z silnikiem benzynowym lub diesla. Cena takich konfiguracji to odpowiednio 125 600 zł i 152 600 zł. Etykietę eko nosi także tańsza opcja mHEV za 143 200 zł. Zakup samochodu można sobie sfinansować, sięgając po jeden z kilku wariantów finansowania, jakie oferuje Cupra.

