Dwóch japońskich gigantów – jeden nowy model?

Proponowana wcześniej fuzja na linii Nissan – Honda prawdopodobnie nie dojdzie do skutku. Ale współpraca między dwoma japońskimi gigantami ma się dobrze. W rzeczywistości, może dojść do jednego z najbardziej fascynujących projektów ostatnich lat. Japończycy mogą wspólnie opracować platformę dla następnego Nissana GT-R oraz Acury/Hondy NSX.
Podczas rozmowy na New York Auto Show, starszy wiceprezes i dyrektor ds. planowania Nissan North America, Panoz Pandikuthira przedstawił pomysł, że dwie legendarne nazwy mogłyby otrzymać wspólną platformę. Samochody jednocześnie zachowałyby swoje odrębne tożsamości.
Panoz Pandikutrhira: – Czy możemy stworzyć następną generację NSX i GT-R na tej samej platformie? Sprawić, by NSX był autentyczny w stosunku do tego, co reprezentuje i sprawić, by GT-R był autentyczny? Tak, aby samochody nie były swoimi klonami? Czy można opracować dwa takie samochody? Myślę, że można.
Kluczem będzie autentyczność – Nissan i Honda ze swoim DNA

Pandikuthira podkreśla, że autentyczność opracowywanych modeli musi być kluczowa. Oryginalny NSX chwalony był za lekką, całkowicie aluminiową konstrukcję i precyzję. GT-R zyskał z kolei reputację potężnej, brutalnej maszyny o wysokiej wydajności i wyrafinowanej inżynierii.
Wiceprezes nie potwierdził oficjalnie, że firmy pracują nad sueprsamochodami. Ale pomysł pojawił się w publicznej dyskusji, więc coś jest na rzeczy. Pomimo niepowodzenia rozmów o fuzji dwóch marek, Honda i Nissan podpisały „strategiczne partnerstwo” w 2024 roku w celu pracy nad przyszłymi produktami. Zdaniem Pandikuthiry, partnerstwo to jest nadal bardzo żywe.
Nowy dyrektor generalny Nissana, Ivan Espinosa, odegrał ważną rolę we wcześniejszych rozmowach o fuzji i, według Pandikuthiry, „nigdy nie przestał rozmawiać z Hondą”. Obie firmy zdają sobie sprawę z rosnącego znaczenia sojuszy, aby przetrwać i rozwijać się w szybko ewoluującym krajobrazie motoryzacyjnym