MG Cyber GTS wywołuje uśmiech na twarzy już w chwili otwarcia drzwi
Czteromiejscowy samochód sportowy MG Cyber GTS z twardym dachem to jedna z kilku nowości od Morris Garage, na które niecierpliwie czeka rynek. Prototyp tego modelu prezentowany podczas Festiwalu Prędkości Goodwood w zeszłym roku spotkał się z entuzjastyczną reakcją publiczności. To było ważnym powodem, dla którego MG zadecydowało o wypuszczeniu jej na rynek.
Teraz wielu ucieszy informacja, że podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju marka potwierdziła, że sportowe coupe GTS nie jest już tylko konceptem i jest w fazie produkcji. Morris Garage planuje dotrzymać terminu i zdążyć z premierą modelu do 60. rocznicy premiery pierwszej generacji MG B GT. Ta konkretnie przypada w październiku tego roku. Jozef Kaban, wiceprezes Global Design Center SAIC, który zajmuje się rozwijaniem globalnego języka designu MG, wyraził się z uznaniem o nowym sportowym coupe. Stwierdził, że flagowy model marki, to siła napędowa ekspansji jej produktów:
„ Ten samochód wywołuje uśmiech na twojej twarzy i sprawia, że czujesz się szczęśliwy w chwili otwarcia drzwi – wiesz, że wszyscy na ciebie patrzą, a ty jesteś gwiazdą. To właśnie kochamy w samochodach – sprawiają, że jesteś potężniejszy, szczęśliwszy i bardziej błyskotliwy”.
Nowy Cyber GTS oprócz twardego dachu ma cztery miejsca w kabinie. Nadal w opcji są „nożycowe drzwi” i motyw przewodni w postaci lakieru o nazwie „Flaming Red Lips”. Ponadto, jak Cyberster z miękkim dachem, ma tę samą sportową sylwetkę, a przód i tył są niemal identyczne. Największą zmianę w Cyber GTS znajdziemy, patrząc na samochód z boku. Ma bardziej opływowe linie nadwozia niż wersja kabriolet. Wnętrze jest bardziej praktyczne, dlatego że zapewnia dodatkową przestrzeń, przewożąc 4 pasażerów.
Jeśli chodzi o osiągi i moc, to MG Cyber GTS ma być spójne z modelem MG Cyberster. Jeśli rzeczywiście trafi do oferty, to w wersjach z jednym lub dwoma silnikami. Pojemność akumulatorów wyniesie odpowiednio 64 kWh i 77 kWh, a zasięgi odpowiednio 501 km, 520 km i 580 km. Taka konfiguracja mocy jest w sam raz na oczekiwania klientów. Zaspokaja głód prędkości i pasji, a ponadto uwzględnia wymagania wytrzymałościowe.

Stuletnia marka dzięki powiewowi świeżości w portfolio odzyskuje świetność
MG wybrało scenę targów w Szanghaju na światową premierę zupełnie nowego modelu. Nieprzypominający żadnego innego Cyber X o klasycznym kształcie „kwadratowego pudełka”. To model inaugurujący oficjalne wejście marki do segmentu samochodów SUV.
Ten nieco awangardowy projekt wyposażono w światła do jazdy dziennej LED przebiegające przez całą powierzchnię przodu samochodu. Uzyskano w ten sposób efekt wizualny poszerzenia przedniej części pojazdu. Nie zabrakło świecącego logo i grupy dzielonych reflektorów. Cyber X potrafi nimi mrugać wzorem klasycznych samochodów sportowych ubiegłego wieku.
Model ma solidne nadwozie z wystającymi nadkolami i światłami typu przelotowego z tyłu o stosunkowo prostej konstrukcji. Charakterystyczny zamknięty przód, jest typowy dla pojazdów zasilanych nowymi źródłami energii. Model Cyber X opracowano na bazie całkowicie elektrycznej platformy E3.
Oprócz nowego MG Cyber GTS i podełkowatego koncepcyjnego MG Cyber X Morris Garage zaprezentowało także wersję Cyberster Black. To kolejne dzieło artystyczne mistrza designu Josefa Kabana. Ponadto Cyberster na rok 2026 dzięki optymalizacji systemu BMS i dostrojeniu podwozia odnajdzie nową równowagę między osiągami na torze a komfortem.

Podsumowanie
Poszerzenie gamy serii modeli Cyberster ma duże znaczenie dla strategii marki. Nowym topowym Cyber GTS buduje portfolio produktów w segmencie samochodów sportowych. Sprzedaż zagraniczna przekraczająca 3000 egzemplarzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy dowodzi globalnego potencjału chińskich samochodów sportowych EV. Wprowadzenie udoskonaleń zwiększy konkurencyjność tego modelu i da mu solidne podstawy do tego, by odniósł sukces za granicą.
MG swoją ekspozycją w Szanghaju dowodzi, że jest gotowe na nowe wyzwania ery nowej energii i zamierza być modne. Fenomenalne coupe i SUV są szyte na miarę nowych czasów i oczekiwań klientów.


