To jedna z najciekawszych i przystępnych cenowo opcji w kategorii SUV-ów
Najnowszy SUV rumuńskiej marki Dacia stanowi przykład na to, że odeszła w zapomnienie jako producent samochodów podstawowych i niedrogich. Teraz oferuje pojazdy, które wyróżniają jakością i wyposażeniem, a nie tylko ceną. Zmiana nastawienia sprawia, że Bigster ma wiele do zaoferowania i może konkurować z bardziej znanymi markami.
Poszukujący nowego samochodu w modnym segmencie znajdą w nim jedną z głównych opcji. SUV klasy C przewyższający rozmiarem Dustera, znacznie poniżej cen bezpośrednich konkurentów, nie oszczędza na funkcjonalności i mocy. Na dodatek, choć nosi logo budżetowej marki, to jest najlepszą Dacią, jaka została wyprodukowana. Dysponuje na przykład elektrycznie otwieraną klapą bagażnika i panoramicznym dachem.
Rumuński producent oferuje Bigstera w dwóch opcjach mechanicznych: full hybrid i mild hybrid. Łącząc silniki benzynowe z technologią elektryczną, model wyróżnia się wydajnością. Wersja hybrydowa ma moc 155 KM i wyróżnia się dodatkowo dynamiką jazdy. Opcja mild hybrid oprócz wydajności pozostaje z wariantem o mocy 140 KM i napędem na przód albo 130 KM i napędem na cztery koła. W rezultacie Bigster to SUV, którego można dostosować do różnych typów jazdy i potrzeb.

Dacia Bigster 4×4 to dobry, wszechstronny SUV dla rodziny
Niewiele jest pojazdów bliżej wielu portfeli, jeśli chodzi o napęd 4×4. Zwłaszcza jeśli nie bierzemy pod uwagę chińskich modeli. Dacia Bigster mild hybrid z takim napędem zaczyna się w cenniku wersją Expression za 117 900 zł. Dla porównania najwyższy poziom wyposażenia Extreme przewidziany dla tej konfiguracji napędu to wydatek 126 600 zł.
W tej cenie otrzymujemy SUV-a o długości 4,57 metra, który wyjeżdża z fabryki z szeregiem systemów bezpieczeństwa, automatyczną 2-strefową klimatyzacją, panoramicznym dachem otwieranym elektrycznie i nowym systemem multimedialnym z nawigacją online. Bigster nie oszczędza na funkcjonalności i oferuje także indukcyjną ładowarkę, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu i modułowe relingi dachowe.
Kierownicę pokrytą skórą można regulować na wysokość i głębokość, fotel kierowcy jest z regulacją lędźwi a pasażera wysokości. Regulacja przód-tył nadal odbywa się ręcznie. Lusterka boczne są elektryczne i mają funkcję ogrzewania z czujnikiem temperatury. Lusterko wsteczne ma ustawienia dzień i noc. Każdy Bigster jest standardowo wyposażony w 10-calowy ekran centralny z obsługą Android Auto i Apple Carplay.

Podsumowanie
Dacia Bigster to idealna opcja dla osób, które potrzebują większej przestrzeni ładunkowej i większego komfortu. Największa przestrzeń nad głową, największa przestrzeń na nogi nie wymaga to już konieczności sięgania po wysokiej klasy SUV-y. Bagażnik o pojemności nawet 702 l stawia go na równi z większymi modelami, przyjemnie zaskakując dużą ilością miejsca na bagaże.
Jak w przypadku wielu innych modeli Dacii, siedmioletnia gwarancja na Bigstera pozwala uniknąć zmartwień. Nie jest jednak tajemnicą, że marka, choć prosta zawsze wyróżniała się pod względem mechaniki i materiałów służąc przez wiele lat i kilometrów. Cena najbogatszej wersji Bigstera 4×4 oszczędza nawet 52 900 zł w porównaniu do podstawowej wersji 4×4 popularnego Hyundaia Tucson. Dla wielu to ważne kryterium, które czyni go atrakcyjną opcją, jeśli moc 215 KM i prestiż nie są priorytetem. Zaoszczędzone pieniądze można spożytkować na zakup dodatkowych opcji wyposażenia Bigstera np. elektrycznie otwieranej klapy za 1300 zł. W kieszeni i tak sporo nam zostanie.
