Z danych Instytutu Samar wynika, że Volvo w pierwszych trzech miesiącach 2025 r. odnotowało 5 019 rejestracji samochodów osobowych. To wynik o 0,14 proc. lepszy niż w pierwszym kwartale 2024 r. To pozwala nie tylko utrzymać czwartą pozycję w segmencie premium, ale i być niedaleko podium. Do trzeciego miejsca zajmowanego przez Mercedesa (6 183 rejestracje) szwedzka marka traci tylko 1 170 szt. Niemniej mocnym konkurentem dla Volvo będzie w tym roku Lexus, który zakończył kwartał z minimalnie gorszym wynikiem 5 013 rejestracji.

Trzy SUV-y rozbijają bank
Który modele Volvo sprzedają się w Polsce najlepiej? Od lat bestsellerem marki, jak i całej klasy premium w Polsce jest Volvo XC60. Popularność tego modelu jednak tylko rośnie i w tym roku przebił się do rynkowego mainstreamu. Kwiecień zapowiada się sensacyjnie, a już imponująco wyglądał pierwszy kwartał. Wówczas zarejestrowano w Polsce 2 758 szt. tego modelu. To nie tylko zdecydowanie najlepszy wynik w segmencie premium, ale i ósmy na całym polskim rynku aut osobowych.

O ile XC60 robi ponad połowę tegorocznego wyniku Volvo, o tyle inne modele także notują świetną sprzedaż. Zwłaszcza drugi na wewnętrznym podium model XC40. Jego 1 177 rejestracji to szósty rezultat w segmencie premium i lepszy od każdego modelu BMW czy Mercedesa. Natomiast trzecim najpopularniejszym modelem Volvo w tym roku jest flagowe XC90. Model odświeżony w zeszłym roku ma po pierwszym kwartale 484 rejestracje, co sprawia, że Top 3 w Volvo odpowiada za 87,7 proc. wyniku.

Elektryfikacja wychodzi dobrze w Volvo
Marka Volvo bryluje też w segmencie aut zelektryfikowanych. Wśród hybryd plug-in jest liderem (924 szt. w Q1), a w Top 10 ma aż dwa modele (XC60 i XC90). To także siódma najpopularniejsza marka w łączonym segmencie hybryd HEV + MHEV (3 873 szt.), gdzie w czołowej dziesiątce jest XC60 w miękkiej hybrydzie (2 129 szt.). Wreszcie Volvo jest też obecne w czołówce sprzedawców aut elektrycznych (9. miejsce z 210 rejestracjami), co zawdzięcza głównie Volvo EX30 (5. miejsce, 169 szt.).
