Audi rozgrzewa publiczność przed debiutem modelu bez czterech pierścieni. Wiemy jak będzie się nazywał

Współpraca Audi z chińskim gigantem SAIC zaowocowała nową submarką producenta w Chinach. Koncepcyjną wersję pojazdu AUDI E zastąpi niedługo ta produkcyjna. W związku z tych do mediów trafiają nowe informacje na ten temat.

elektryczny sedan AUDI E concept
Podaj dalej

AUDI E trafi na chiński rynek pod zupełnie inną nazwą

Nowe wspólne dzieło Audi i SAIC to pojazd elektryczny, który nie dostanie czterech pierścieni w logo. Zamiast tego wykorzysta litery AUDI i wyjedzie z fabryki zbudowane w oparciu o platformę Advanced Digitized Platform. To bardzo oczekiwany w Chinach model i niestety tylko tam będzie oferowany.

Jak informowaliśmy, wersja produkcyjna koncepcyjnego samochodu AUDI E, zostanie oficjalnie zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. W związku z tym, że te rozpoczną się 23 kwietnia, publiczność rozgrzewają nowe informacje na temat tego nadchodzącego przełomowego modelu. Wiadomo, że nie będzie jedynym w ofercie, bo w ciągu najbliższych trzech lat nowa marka wprowadzi na rynek trzy w pełni elektryczne modele. Obejmą segmenty B i C, z których pierwszy będzie dostępny w sprzedaży w drugiej połowie 2025 roku.

Nie jest tajemnicą, że na rozgrzewkę przed targami w Szanghaju SAIC Audi ujawniło, że pierwszy model nowej marki nosi nazwę  E5 Sportback. Według oficjalnego oświadczenia „dziedziczy stuletnie dziedzictwo Audi w produkcji samochodów i integruje inteligentną technologię cyfrową”.

SAIC AUDI poinformował o oficjalnejnazwie nowego modelu
SAIC AUDI poinformował o oficjalnej nazwie pierwszego modelu wspólnej marki, źródło: Weibo

E5 Sportback wiele dziedziczy z konceptu

Wersja testowa koncepcyjnego AUDI E pojawiła się na chińskich ulicach pod koniec ubiegłego roku. Niektórym udało się zrobić zdjęcia zakamuflowanego pojazdu, który prawdopodobnie był wersją produkowaną seryjnie. Udało się dostrzec, że ogólny zarys nawiązywał do języka designu samochodu koncepcyjnego. Wyposażono go m.in. w cyfrowe lusterka zewnętrzne i lidar.

Zaprezentowany światu koncepcyjny pojazd ma długość 4870 mm, szerokość 1990 mm, wysokość 1460 mm i rozstaw osi 2950 mm. Ogromne wrażenie zrobiła zintegrowana osłona chłodnicy integrująca wszystkie moduły funkcji oświetlenia, elementy aerodynamiczne i czujniki.

Koncepcyjny samochód AUDI E integruje architekturę elektroniczną i elektryczną full-stack 3.0 „Galaxy” firmy SAIC. Wykorzystuje inteligentny układ Qualcomm Snapdragon 8295 oraz inteligentnego asystenta głosowego. Pojazd spełni oczekiwania wymagającego rynku, oferując zaawansowany inteligentny system kierowania, który będzie można ulepszać za pośrednictwem OTA. Inteligentna platforma cyfrowa wykorzystuje architekturę ultraszybkiego ładowania o napięciu 800 V. To pozwala koncepcyjnemu modelowi zwiększyć zasięg o 370 km po 10 minutach szybkiego ładowania.

Niemiecki producent postawił także na napęd na cztery koła quattro. Koncepcyjny pojazd przyspiesza setki w zaledwie 3,6 sekundy. Jazda jest przyjemna i bezpieczna dzięki czterotłoczkowemu układowi hamulcowemu Brembo o wysokiej wydajności i kultowemu progresywnemu układowi kierowniczemu marki z Ingolstadt. AUDI E otrzymało także system dynamicznej kontroli podwozia DCC i zawieszenie pneumatyczne. Czy produkcyjne E5 Sportback także otrzyma akumulator o dużej pojemności 100 kWh i zasięgu ponad 700 kilometrów (CLTC)? Czy podobnie jak koncept otrzyma łączną moc 570 kilowatów (773 KM)? Na te i inne szczegóły musimy jeszcze chwilę poczekać. Jest pewne, że współpraca Audi i SAIC może zaowocować nową wielką gwiazdą chińskiego rynku. Ostatecznie o jego sukcesie zadecyduje odpowiedni cennik. W Chinach mówi się o cenie wywoławczej E5 Sportback w wysokości 250 000 juanów (ok. 134 tys.zł).

AUDI E EV
Wnętrze koncepcyjnego AUDI E, fot. materiały producenta
AUDI E concept
Koncepcyjna wersja pierwszego modelu nowej submarki w Chinach, kolor Morning Haze

źródło: WRC Media, SAIC AUDI, ITHome

Przeczytaj również