Nowy SUV z Polski rozchwytywany w Europie. "Wyznacza standardy w swojej klasie"

Jeszcze niedawno pisaliśmy o uruchomieniu w Tychach produkcji czteronapędowej Alfy Romeo Junior Ibrida Q4, a już wiemy, że SUV z Polski zmierza do wyczekujących go klientów w Europie. Model Junior, czyli niedoszły Milano, został ciepło przyjęty, dlatego obchodzący 50-lecie tyski Zakład Samochodów Osobowych Stellantis nie może zwolnić obrotów. Zwłaszcza że wersja Q4 to ewenement w swojej klasie.

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 produkcja w Polsce / Tychy
Podaj dalej

„Tyski zakład jest producentem Alfy Romeo Junior, dlatego bardzo ważne jest dla nas jego przyjęcie przez rynki, na których jest sprzedawany. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że Junior osiąga imponujące wyniki: w zaledwie kilka miesięcy od debiutu klienci złożyli już ponad 30 000 zamówień na ten model na całym świecie, co jest dowodem ogromnego zaufania do marki. Z kolei dla nas, jako producenta, to jasny sygnał, że jako zakład mamy bardzo wymierny wkład w utrzymanie tego zaufania, dzięki wyśrubowanym parametrom jakościowym, wbudowanym w nasz proces produkcyjny. Mają one istotne znaczenie dla doświadczenia naszych klientów z jazdy Juniorem.” – powiedział Janusz Puzoń, dyrektor zakładu Stellantis w Tychach.

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 produkcja w Polsce / Tychy / SUV z Polski
fot. materiały prasowe

Czteronapędowy SUV z Polski z niską emisją CO2

Sukces Alfy Romeo Junior nie jest przypadkowy. SUV z Polski wszedł w segment najmocniej zyskujący na popularności, czyli B-SUV. Od czasu premiery wersji Ibrida Q4, jest to jedyny na rynku B-SUV od marki klasy premium z napędem na cztery koła. On sam jest też czymś wyjątkowym, o czym czytamy w komunikacie marki. „Pod względem efektywności nowy model wyznacza standardy w swojej klasie: dwie osie nie są fizycznie połączone, więc wzrost masy jest minimalny, co przekłada się na niskie zużycie paliwa i równie niską emisję CO₂, która wynosi poniżej 120 g/km. To wartości, które zapewniają najlepszą równowagę między osiągami a ekologią w segmencie”.

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 produkcja w Polsce / Tychy
fot. materiały prasowe

W praktyce Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 to dosłownie hybrydowy napęd na cztery koła. Układ napędowy z instalacją 48V łączy turbooładowany silnik 1.2 o mocy 136 KM (też polskiej produkcji) z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 21 kW każdy (systemowa moc to 145 KM). We wcześniej wprowadzonych „ibridach” mamy tylko jeden silnik elektryczny zintegrowany z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Jednak w Q4-ce drugi silnik zamontowano na tylnej osi, ale nie łącząc go fizycznie z frontowym przeniesieniem napędu. Tylny silnik elektryczny ma swoją własną przekładnię, która w razie potrzeby ma możliwości niczym klasyczny reduktor. Gwarantuje bowiem do 1900 Nm momentu obrotowego. Zakopanie tego auta jest zatem wyzwaniem, choć oczywiście nie jest to typowa off-roadówka.

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 produkcja w Polsce / Tychy
fot. materiały prasowe

Pierwszy MultiLink na tej platformie

Jednak to nie koniec przełomów, jaki serwuje Alfa Romeo Junior Ibrida Q4. Ten model jako pierwszy oparty na platformie STLA Small (e-CMP2) wykorzystuje niezależne tylne zawieszenie typu MultiLink. To duży boost dla maksymalnego komfortu, który cechuje klasę premium. Co ważne, specjalnie dla Q4-ki opracowano odpowiednio zestrojone sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. Użytkownikowi pozostaje pobawić tzw. selektorem Alfa Romeo DNA, ustawiając odpowiedni tryb jazdy. Do wyboru są Dynamic (sportowe wrażenia z maksymalną mocą), Q4 (maksymalna przyczepność) i Advanded Efficiency (niskie zużycie paliwa).

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 produkcja w Polsce / Tychy / SUV z Polski
fot. materiały prasowe

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 jest dostępna w Polsce w cenie od 161 500 zł brutto. Za najlepiej wyposażoną odmianę Intensa trzeba zapłacić od 170 000 zł.

Przeczytaj również