SUV, który podbija sprzedaż, nie jest od Toyoty. W marcu to numer jeden aut dla Kowalskiego

Rynek samochodów stale się zmienia. Jeśli chodzi o modne nadwozie, to Polacy nadal najchętniej wybierają SUV-y. Królową rankingów jest nadal Toyota, ale nie w tym segmencie. Pierwszym wyborem kierowców w marcu był japoński konkurent Toyoty.

SUV Nissan Qashqai
Podaj dalej

Lepszy pod każdym względem SUV Nissana podbija sprzedaż

Wyniki sprzedaży w Polsce pokazują, że choć nadal króluje Toyota, to konkurencja też już odrobiła lekcje. SUV Nissana, który doczekał się ulepszeń, pobił Toyotę C-HR, stając się najchętniej stawianym SUV-em w polskich garażach w marcu.

Jednym z głównych atutów Nissana Qashqai jest to, że ma doskonały stosunek ceny do jakości i to już w najprostszej wersji. Co więcej, w ofercie jest dostępny w różnych opcjach mechanicznych. W tym z etykietą eko dziś bardzo pożądaną. Ponadto na jego korzyść przemawia jedno z najbardziej przestronnych wnętrz i pojemność bagażnika.

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że Qashqai niedawno został zaktualizowany i oferował bardzo ciekawe promocje, to jest to kolejny atut, który pozwolił mu podbić sprzedaż. Wielu postrzega go, jako świetną alternatywę dla Toyoty. Szczególnie ci poszukujący samochodu rodzinnego. Ostatecznie marzec przynosi japońskiej marce wiele powodów do zadowolenia przy liczbie 1643 rejestracji Nissana Qashqai. Jego rywal Toyota C-HR uzyskała 1371 rejestracji.

Nissan Qashqai
fot. materiały prasowe producenta

Unikalna oferta i tak samo dobra jakość decydują o sukcesie Nissana Qashqai

Niewątpliwie o rosnącym zainteresowaniu SUV-em Nissana decyduje oferta mechaniczna i tak samo dobra japońska jakość. W asortymencie opcji mechanicznych nowego Nissana Qashqai są silniki hybrydowe niewymagające wtyczki.

Napęd mild hybrid Nissana to opcja, która zapewnia wysoką wydajność silnika bez zmian w sposobie jazdy. Do napędzania kół Qashqai wykorzystuje silnik benzynowy, wspierany pracą baterii litowo-jonowej. Z drugiej strony można go również kupić z napędem e-POWER. To unikalna technologia hybrydowa Nissana, która wykorzystuje silnik benzynowy do wytwarzania energii dla silnika elektrycznego. To zapewnia cichą i oszczędną jazdę samochodem o mocy 190 KM (330 Nm).

Oszczędności są mile widziane w tym segmencie, także, jeśli chodzi o zakup SUV-a. Szczególnie dla osób poszukujących samochodu dla rodziny. Najtańszy Nissan Qashqai MHEV ma moc 140 KM i manualną skrzynię biegów. Taki zakup to obecnie wydatek 122 500 zł. Cena regularna to 138 000 zł. Mocniejsza 158- konna wersja z tą samą mechaniką kosztuje 126 800 zł. Do automatycznej skrzyni biegów wymagana jest dopłata 10 000 zł. W przypadku napędu e-POWER, to można taki mieć wydając 153 200 zł.

Nissan Qashqai otrzymał 5 poziomów wyposażenia, ale nawet w najprostszej wersji nie ma czego się wstydzić względem rywali. Marka, która od wielu lat świętuje sukces swojego topowego SUV-a, może liczyć, że podobnie jak poprzednia odsłona modelu, podbije sprzedaż. Na wyniki wypłyną wszystkie czynniki, które omówiliśmy. To one w oczach Polaków czynią Nissana Qashqai atrakcyjniejszym dla Toyoty modelem wartym wzięcia pod uwagę.

Nissan Qashqai 2024
Odświeżony Nissan Qashqai  doczeka sie nowej generacji e-POWER, która będzie wyróżniać się płynniejszą pracą i mniejszym zużyciem paliwa

Gwiazdorski SUV Nissana doczeka się nowej generacji napędu e-POWER

Japoński producent dobrze wie, jak podbić sprzedaż. Klienci poszukujący zaawansowanego hybrydowego układu napędowego korzystają z doświadczeń zebranych podczas produkcji ponad 1,6 miliona egzemplarzy Nissana Qashqai z technologią e-POWER.

Po raz pierwszy trafiła ona na rynek w 2016 roku, a teraz doczekała się kolejnych ulepszeń. System e-POWER trzeciej generacji zapewni zauważalnie wydajność. Według producenta przy wyższych prędkościach ekonomia SUV-a poprawi się do 15% w porównaniu z obecnym systemem drugiej generacji. Dodatkowo zapewnia to niższe emisje i poprawi kulturę pracy jednostki pod maską Nissana Qashqai. Ulepszenia ograniczą hałas i wibracje.

Unikalna technologia Nissana, e-POWER wykorzystuje silnik benzynowy o małej pojemności i akumulator litowo-jonowy do zasilania silnika elektrycznego. W związku z tym, że sam silnik elektryczny napędza koła, wrażenia z jazdy SUV-em są podobne do jazdy samochodem EV.
Kluczowym elementem postępu nowej technologii e-POWER jest przyjęcie nowego, 1,5-l silnika. Nowy system 5 w 1 dzieli główne komponenty z najnowszym układem napędowym EV Nissana.

Do tej pory w Europie sprzedano blisko 200 000 pojazdów wyposażonych w e-POWER od czasu jego wprowadzenia. Ulepszenia oznaczają, że Nissan Qashqai będzie znacznie trudniejszym rywalem dla Kia. System e-POWER trzeciej generacji zadebiutuje w modelu Qashqai w Europie pod koniec roku 2025. To pozwoli temu udanemu modelowi Nissana płynąć na fali popularności i dzierżyć zwycięską kartę względem Toyoty.

źródło danych: SAMAR

Przeczytaj również