Znane z dbałości o bezpieczeństwo i komfort Volvo przyciąga dużo większą liczbę klientów, niż jeszcze kilka lat temu. Mariaż z koncernem Geely wyszedł producentowi z Goteborgu na dobre. Opracowywane i projektowane w Szwecji samochody, wspierane technologiami giganta sprawiają, że Volvo awansowało do innej ligi. Zeszłoroczne wzrosty nie były dziełem przypadku.

Na podium wyłącznie nadwozie SUV
W lutym Volvo sprzedało 50 662 samochody na całym świecie. To 1-procentowy wzrost względem tego samego miesiąca rok temu. Tym razem największym wzięciem (29 064 szt.) cieszyły się modele spalinowe, czyli także miękkie hybrydy (globalnie Volvo nie próbuje udawać, że MHEV emituje dużo mniej niż spalinówki). Auta z tym napędem zanotowały 4-procentowy wzrost.
Jeszcze bardziej, bo o 8 proc. skoczyła sprzedaż hybryd plug-in (12 268 szt.). Te realnie obniżające emisję hybrydy od Volvo (spalanie ok. 1 l/100 km) stają się coraz popularniejsze nie tylko w Europie, ale i w USA. Zadyszkę miały jedynie dostawy modeli w pełni elektrycznych (9 330 szt.), których w lutym tamtego roku udało się dostarczyć więcej (prawie 11 tys.). Modele z elektryfikowane (BEV + PHEV) stanowiy 43 proc. sprzedanego wolumenu.

Hitami zeszłego miesiąca były oczywiście modele w nadwoziu SUV. Miano bestsellera pewnie należy do XC60 (17 658 szt.), które w tym roku przejdzie lifting. Na drugim miejscu znalazło się Volvo XC40 wraz z jego elektrycznym wariantem EX40 (11 763 szt.). Podium uzupełniło flagowe Volvo XC90 (7 299 szt.), które lifting miało już w zeszłym roku.
Znowu pękła setka
Po dwóch miesiącach tego roku Volvo utrzymuje formę z zeszłego roku. Znowu udało się przekroczyć próg 100 tys. sprzedanych aut (101 482) na tak wczesnym etapie roku kalendarzowego. Co prawda jest to o 2 proc. mniej względem analogicznego okresu zeszłego roku, ale to niewielka różnica. Globalnie na plusie są hybrydy plug-in, które po lutym mają 17 proc. więcej rejestracji (24 961 szt.). Na niewielkim minusie są teraz modele w pełni elektryczne (-6 proc.; 19 035 szt.) i spalinowe/MHEV (-8 proc.; 57 486 szt.).