Ten SUV okazał się kurą znoszącą złote jaja. Nie tylko Polacy tak bardzo w nim gustują

Volvo ujawniło swoje globalne wyniki sprzedażowe za luty. Twarde dane potwierdzają, że zeszłoroczny wzrost popularności szwedzkiej marki nie był przypadkiem. Imponujące rezultaty osiąga bestsellerowy SUV marki, czyli Volvo XC60, który w Polsce był hitem nie tylko segmentu premium, ale rynku w ogóle.

Volvo XC60 SUV
Podaj dalej

Znane z dbałości o bezpieczeństwo i komfort Volvo przyciąga dużo większą liczbę klientów, niż jeszcze kilka lat temu. Mariaż z koncernem Geely wyszedł producentowi z Goteborgu na dobre. Opracowywane i projektowane w Szwecji samochody, wspierane technologiami giganta sprawiają, że Volvo awansowało do innej ligi. Zeszłoroczne wzrosty nie były dziełem przypadku.

Nowy SUV Volvo XC60 2026 lifting
Volvo XC60 przejdzie w tym roku lifting. // fot. materiały prasowe

Na podium wyłącznie nadwozie SUV

W lutym Volvo sprzedało 50 662 samochody na całym świecie. To 1-procentowy wzrost względem tego samego miesiąca rok temu. Tym razem największym wzięciem (29 064 szt.) cieszyły się modele spalinowe, czyli także miękkie hybrydy (globalnie Volvo nie próbuje udawać, że MHEV emituje dużo mniej niż spalinówki). Auta z tym napędem zanotowały 4-procentowy wzrost.

Jeszcze bardziej, bo o 8 proc. skoczyła sprzedaż hybryd plug-in (12 268 szt.). Te realnie obniżające emisję hybrydy od Volvo (spalanie ok. 1 l/100 km) stają się coraz popularniejsze nie tylko w Europie, ale i w USA. Zadyszkę miały jedynie dostawy modeli w pełni elektrycznych (9 330 szt.), których w lutym tamtego roku udało się dostarczyć więcej (prawie 11 tys.). Modele z elektryfikowane (BEV + PHEV) stanowiy 43 proc. sprzedanego wolumenu.

Volvo XC90
Flagowe Volvo XC90 znalazło się na podium w lutym. // fot. materiały prasowe

Hitami zeszłego miesiąca były oczywiście modele w nadwoziu SUV. Miano bestsellera pewnie należy do XC60 (17 658 szt.), które w tym roku przejdzie lifting. Na drugim miejscu znalazło się Volvo XC40 wraz z jego elektrycznym wariantem EX40 (11 763 szt.). Podium uzupełniło flagowe Volvo XC90 (7 299 szt.), które lifting miało już w zeszłym roku.

Znowu pękła setka

Po dwóch miesiącach tego roku Volvo utrzymuje formę z zeszłego roku. Znowu udało się przekroczyć próg 100 tys. sprzedanych aut (101 482) na tak wczesnym etapie roku kalendarzowego. Co prawda jest to o 2 proc. mniej względem analogicznego okresu zeszłego roku, ale to niewielka różnica. Globalnie na plusie są hybrydy plug-in, które po lutym mają 17 proc. więcej rejestracji (24 961 szt.). Na niewielkim minusie są teraz modele w pełni elektryczne (-6 proc.; 19 035 szt.) i spalinowe/MHEV (-8 proc.; 57 486 szt.).

Przeczytaj również