Z najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w styczniu i lutym 2025 r. zarejestrowano 2 796 samochodów elektrycznych. To o 12,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udany luty to z pewnością efekt powrotu dopłat do zakupu, leasingu i wynajmu długoterminowego aut na prąd. Choć „NaszEauto” skupia się głównie na osobach fizycznych, to nawet 40 tys. zł dofinansowania sprawia, że niektóre elektryki są śmiesznie tanie.

Jak nowa Dacia Spring przegoniła wszystkich?
W lutym wystrzeliła zwłaszcza sprzedaż Dacii Spring, która z maksymalną dotacją kosztuje od 36 900 zł. W ciągu dwóch miesięcy ten model ma już 289 rejestracji. Na drugą pozycję spadła najlepsza w styczniu Kia EV6 (175 szt.). Bestseller ubiegłego roku Tesla Model Y jest już na podium (153 szt.), ale 61,4-procentowy spadek rejestracji tego SUV-a aż bije po oczach. Tuż za podium plasuje się kolejna popularna Tesla, czyli Model 3 (135 szt.).

Dobry miesiąc miało trzecie w 2024 r. Volvo EX30, które ze 113 rejestracjami awansowało do czołowej piątki 2025 r. Identyczny rezultat po dwóch miesiącach odnotowuje Nissan Ariya, który w rankingu wyprzedza już styczniowego wicelidera Hyundaia Konę Electric (111 szt.). Blisko progu 100 rejestracji jest Kia EV3 (96 szt.) oraz Hyundai Ioniq 5 (89 szt.). Czołową dziesiątkę kompletuje po dwóch miesiącach Nissan Leaf (77 szt.), który nie jest już bestsellerem japońskiej marki.

Kia nadal liderem
W rankingu marek pozycję lidera utrzymała Kia, która w styczniu i lutym odnotowała 324 rejestracje. Tesla wciąż nie może odzyskać pozycji lidera, bo po 53,1-procentowym spadku ma 297 rejestracji. Po udanym lutym na podium wbiła się Dacia (289 szt.), oferująca tylko jeden modele elektryczny. Wynik powyżej dwustu rejestracji mają jeszcze tylko Hyundai (222 szt.) i Mercedes (207 szt.). Czołowymi sprzedawcami aut elektrycznych w Polsce są jeszcze Nissan (190), BMW (143), Volvo (142) i Audi (135). Top 10 kompletuje Volkswagen (106).