Polakom tak podpasowały ich SUV-y, że salony marki nigdy nie miały takiego ruchu. Bestsellerowy crossover zyska lepszą dostępność

Słynąca z bezpieczeństwa i komfortu marka Volvo zyskuje coraz większe grono klientów w Polsce. Zeszły rok był dla szwedzkiego producenta rekordowy, bo po raz pierwszy w historii roczny wynik na naszym kraju osiągnął pułap niemal 15 tys. rejestracji (14 948 szt. według IBRM Samar). Kluczem do sukcesu okazały się SUV-y, które mają być jeszcze lepiej dostępne.

Volvo EX30 Cross Country / SUV-y Volvo rozchwytywane
Podaj dalej

W 2024 r. Volvo osiągnęło w Polsce rekordowe 2,7 proc. udziału w rynku. Szwedzka marka była czwartym najpopularniejszym brandem segmentu premium. Aż 85 proc. klientów skusiło się na samochody w nadwoziu SUV. Bestsellerem nie tylko marki (41 proc. udziału), ale i całej klasy premium było Volvo XC60. Ten SUV nie schodzi z pozycji lidera segmentu już 16 lat, a wraz z odświeżoną niedawno wersją zamierza ten trend utrzymać. Drugim najbardziej dochodowym modelem Volvo w Polsce było XC40 z 25-procentowym udziałem. Podium skompletowało odświeżone w zeszłym roku Volvo XC90. Flagowiec odpowiadał za 12 proc. rejestracji.

Nowy SUV Volvo XC60 2026 lifting
Volvo XC60 przechodzi w tym roku lifting. // fot. materiały prasowe

Silniki spalinowe zostają na dłużej

Polska klientela Volvo stawiała w 2024 r. główne na tradycyjne napędy. O ich przyszłość na razie nie trzeba się martwić, bo wbrew pierwotnym planom, Volvo nie porzuci wkrótce silników spalinowych. Zdecydowana większość nabywców sięgnęła po wersje benzynowe, w tym miękkie hybrydy (62 proc.) i z silnikami Diesla (17 proc.), których produkcji zaprzestano 26 marca 2024 r. Modele zelektryfikowane stanowił 20 proc. sprzedaży w Polsce, a najczęściej były to hybrydy plug-in (12 proc.). Do 8 proc. wzrosła sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych. To oczywiście głównie za sprawą sensacyjnego Volvo EX30, które znalazło się na podium segmentu.

Emil Dembiński, Dyrektor Zarządzający Volvo Car Poland
CEO polskiego przedstawicielstwa Volvo nie kryje zadowolenia rekordowym rokiem. // fot. materiały prasowe

Emil Dembiński, Dyrektor Zarządzający Volvo Car Poland: – Cieszy nas rosnące zainteresowanie naszymi modelami, co potwierdza świetny wynik. W ubiegłym roku zbliżyliśmy się do granicy 15 000 zarejestrowanych samochodów Volvo w Polsce. Dobrym sygnałem dla klientów i fanów marki Volvo w naszym kraju jest nasza zrewidowana strategia elektryfikacji i pojawianie się w naszej ofercie modeli o napędzie tradycyjnym oraz hybryd typu plug-in. Po polskich drogach jeżdżą już nowe Volvo XC90, a wraz z nowym rokiem modelowym pojawi się także odświeżone Volvo XC60. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ w zakresie rozwoju infrastruktury szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w naszym kraju jest jeszcze sporo do zrobienia.

W 2025 r. zaplanowano ważne inwestycje, aby SUV-y Volvo były jeszcze lepsze

Volvo EX30 Cross Country
Volvo EX30 Cross Country wraz z dotychczasową odmianą zyska nowe miejsce produkcji w Europie. // fot. materiały prasowe

Warto zauważyć, że był to udany rok nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Globalna sprzedaż wzrosła o 8 proc. do rekordowych 763 389 egzemplarzy, co przełożyło się na wzrost przychodów na poziomie 400 miliardów szwedzkich koron. Prawię połowę (48 proc.) aut Volvo sprzedało w Europie, ale istotne były też Chiny (21 proc.) i USA (16 proc.). W 2025 r. firma zamierza zwiększyć dostępność modelu Volvo EX30. Elektryczny bestseller marki trafi do produkcji w hiszpańskiej Gandawie jeszcze w pierwszej połowie roku. Samochód zyska też wariant Cross Country. Oprócz tego Volvo zamierza udoskonalać technologie centralnej jednostki zarządzającej samochodem, która zostanie wykorzystana w nowym Volvo ES90.

Przeczytaj również