W 2024 r. Volvo osiągnęło w Polsce rekordowe 2,7 proc. udziału w rynku. Szwedzka marka była czwartym najpopularniejszym brandem segmentu premium. Aż 85 proc. klientów skusiło się na samochody w nadwoziu SUV. Bestsellerem nie tylko marki (41 proc. udziału), ale i całej klasy premium było Volvo XC60. Ten SUV nie schodzi z pozycji lidera segmentu już 16 lat, a wraz z odświeżoną niedawno wersją zamierza ten trend utrzymać. Drugim najbardziej dochodowym modelem Volvo w Polsce było XC40 z 25-procentowym udziałem. Podium skompletowało odświeżone w zeszłym roku Volvo XC90. Flagowiec odpowiadał za 12 proc. rejestracji.

Silniki spalinowe zostają na dłużej
Polska klientela Volvo stawiała w 2024 r. główne na tradycyjne napędy. O ich przyszłość na razie nie trzeba się martwić, bo wbrew pierwotnym planom, Volvo nie porzuci wkrótce silników spalinowych. Zdecydowana większość nabywców sięgnęła po wersje benzynowe, w tym miękkie hybrydy (62 proc.) i z silnikami Diesla (17 proc.), których produkcji zaprzestano 26 marca 2024 r. Modele zelektryfikowane stanowił 20 proc. sprzedaży w Polsce, a najczęściej były to hybrydy plug-in (12 proc.). Do 8 proc. wzrosła sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych. To oczywiście głównie za sprawą sensacyjnego Volvo EX30, które znalazło się na podium segmentu.

Emil Dembiński, Dyrektor Zarządzający Volvo Car Poland: – Cieszy nas rosnące zainteresowanie naszymi modelami, co potwierdza świetny wynik. W ubiegłym roku zbliżyliśmy się do granicy 15 000 zarejestrowanych samochodów Volvo w Polsce. Dobrym sygnałem dla klientów i fanów marki Volvo w naszym kraju jest nasza zrewidowana strategia elektryfikacji i pojawianie się w naszej ofercie modeli o napędzie tradycyjnym oraz hybryd typu plug-in. Po polskich drogach jeżdżą już nowe Volvo XC90, a wraz z nowym rokiem modelowym pojawi się także odświeżone Volvo XC60. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ w zakresie rozwoju infrastruktury szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w naszym kraju jest jeszcze sporo do zrobienia.
W 2025 r. zaplanowano ważne inwestycje, aby SUV-y Volvo były jeszcze lepsze

Warto zauważyć, że był to udany rok nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Globalna sprzedaż wzrosła o 8 proc. do rekordowych 763 389 egzemplarzy, co przełożyło się na wzrost przychodów na poziomie 400 miliardów szwedzkich koron. Prawię połowę (48 proc.) aut Volvo sprzedało w Europie, ale istotne były też Chiny (21 proc.) i USA (16 proc.). W 2025 r. firma zamierza zwiększyć dostępność modelu Volvo EX30. Elektryczny bestseller marki trafi do produkcji w hiszpańskiej Gandawie jeszcze w pierwszej połowie roku. Samochód zyska też wariant Cross Country. Oprócz tego Volvo zamierza udoskonalać technologie centralnej jednostki zarządzającej samochodem, która zostanie wykorzystana w nowym Volvo ES90.