Te świetnie wyposażone SUV-y mają ostre branie wśród Polaków. Salony tych marek przeżywają niemałe oblężenie

SUV-y segmentu D były w styczniu zdecydowanie najpopularniejszym wyborem polskich klientów segmentu premium. Ten coraz bardziej znaczący sektor naszego rynku motoryzacyjnego od początku 2025 r. notuje wzrost. W zestawieniu nie brakuje niespodzianek.

Lexus NX 350h
Podaj dalej

Ubiegły rok był najlepszym w historii klasy premium w Polsce. Tym bardziej imponujący jest fakt, że pierwszy miesiąc bieżącego roku przynosi 3,2-procentowy wzrost. Z danych Instytutu Samar wynika, że w styczniu zarejestrowano bowiem 10 017 egzemplarzy aut o wysokim standardzie. Oznacza to, że ten segment miał wciąż wysoki, bo 22,6-procentowy udział w rynku nowych osobówek. W rejestracjach dominowali klienci firmowi (80 proc.).

Lexus NX 450h+ / SUV-y
Lexus NX 450h+. // fot. materiały prasowe

Duże SUV-y schodziły najlepiej

W styczniowym rankingu modelowym triumf odniósł Lexus NX, który prawie uzyskał tysiąc rejestracji (986). W czołowej trójce znalazły się tylko D-SUV-y, a były nimi stali bywalcy podium jak Audi Q5 (608 szt.) i Volvo XC60 (586 szt.). Pierwszego miesiąca roku nie rozstrzygnięto pojedynku o miano najpopularniejszego w Polsce nie-SUV-a segmentu premium. Audi A3 i Audi A5 uzyskały identyczny wynik, bo 372 rejestracji.

Nowe Audi Q5 Sportback / SUV-y
Audi Q5 Sportback. // fot. materiały prasowe

Niezłe wejście w nowy rok zaliczył też Lexus LBX (342 szt.), który uzyskał więcej dowodów niż najpopularniejsze BMW (X3 – 328 szt.) i Porsche (Macan – 298 szt.). Czołową dziesiątkę uzupełniły Lexus RX (283 szt.) oraz Audi Q3 (259 szt.). Natomiast drugą dziesiątkę otworzył Lexus UX (252) lepszy o jedną sztukę od BMW Serii 3 (251).

Volvo XC60 2021 / SUV-y
Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Z gamy Mercedesa najlepsze wyniki tradycyjnie zrobił model GLC SUV (243) i GLC Coupe (219). Powyżej 200 szt. w styczniu zdobyły jeszcze tylko BMW X1 (213) oraz Audi A6 (206). Najmniej do tego progu zabrakło Audi Q7 (199), BMW Serii 5 (196), Mercedesowi Klasie E (193) i Lexusowi ES (166).

SUV nowe BMW X3
BMW X3. // fot. materiały prasowe

Nieoczekiwany skład podium marek

O ile w rankingu marek nikogo nie dziwi pierwsze miejsce Audi (2 444 szt.), to sensacją jest druga lokata Lexusa. Aż 2 046 szt. to miesięczny rekord japońskiej marki, która w pokonanym polu zostawiła Mercedesa (1 881) i BMW (1 762). Do najpopularniejszych brandów w styczniu należy zaliczyć też oczywiście Volvo (953) czy Porsche (373). Trzycyfrowe wyniki uzyskały w styczniu także Land Rover (188), Mini (162) i Alfa Romeo (157).

Porsche Macan 2025 / SUV / opony
Porsche Macan. // fot. materiały prasowe

W zestawieniu może zaskakiwać brak Tesli, ale od tego roku nie jest ona klasyfikowana przez IBRM Samar jako marka premium. Zresztą i tak byłaby dopiero dziesiąta po takim sobie styczniu w sprzedaży elektryków. Tym samym miejsce w Top 10 zajęła marka DS z 22 rejestracjami. W drugiej dziesiątce marek odnotowano rekord. Aston Martin w jednym miesiącu miał bowiem… 8 rejestracji. Tyle samo miało też Ferrari, a polskie urzędy wydały 6 dowodów na auta marki Jaguar. Najbardziej egzotycznymi markami w styczniu były Bentley, Maserati, Lamborghini (po 2 szt.) i Alpine (1 szt.).

Mercedes-Benz GLC 2023
Mercedes-Benz GLC SUV. // fot. materiały prasowe

Przeczytaj również