Fiat Grande Panda to kolejny przykład włoskiej specjalności, czyli niewielkiego samochodu rodzinnego z segmentu B. Zaprojektowany w Turynie, montowany w Serbii model będzie oferowany w dwóch wersjach napędowych. Hybrydowej z silnikiem benzynowym produkowanym w Tychach oraz w pełni elektrycznej. Ceny obu odmian są bardziej niż zachwycające.
Ile kosztuje nowy Fiat Grande Panda w Polsce?
Ceny hybrydowych wersji kształtują się następująco:
- 79 900 zł (wersja wyposażenia Pop)
- 85 900 zł (Icon)
- 96 900 zł (La Prima)
Stawki wyjściowe za elektryka to:
- 110 000 zł (RED)
- 125 000 zł (La Prima)
Ceny nie zawierają opłaty transportowej (500 zł brutto). W przypadku odmiany na prąd od 3 lutego będzie możliwe wzięcie dofinansowania z nowego programu rządowego NaszeEauto (już nie Mój Elektryk 2.0).
Jakie osiągi ma Fiat Grande Panda?
Wersja hybrydowa (miękka hybryda) posiada 3-cylindrowy silnik 1.2 turbo o mocy 100 KM. Z 6-stopniową, dwusprzęgłową elektryczną skrzynią biegów (eDCT), w tym 21-kW silnik elektryczny i 48-woltową baterią przyspiesza do setki w ok. 10 sekund (pomiary w trakcie homologacji). Danych dotyczących spalania jeszcze nie ma. Prędkość maksymalna dla hybrydy to 160 km/h.
Z kolei w przypadku elektryka „budzik” zamknie się już przy… 132 km/h. Do setki będzie przyspieszać dłużej, bo ok. 11 sekund. Producent bardziej chwali się przyspieszeniem od 0 do 50 km/h, które ma trwać 4,2 sekundy. Silnik elektryczny ma moc 113 KM, ale konstrukcję obciąża bateria o pojemności 44 kWh. Zasięg w cyklu mieszanym to 320 km. Na szybkiej ładowarce (z mocą 100 kW) pełne naładowanie baterii zajmuje 27 minut.
Co na wyposażeniu?
Najtańszy Fiat Grande Panda (miękka hybryda za 79 900 zł) w wersji wyposażenia Pop oferuje względnie niewiele. Nie ma systemu multimedialnego, choć jest moduł bluetooth. W najniższym standardzie zawarto tylne czujniki parkowania, czujnik zmierzchu i klimatyzację manualną. Do tego szereg systemów asystujących i 16-calowe felgi stalowe.
Zdecydowanie lepiej wyposażona jest wersja Icon (od 85 900 zł). Ta ma już 10,25-calowy ekran dotykowy z radiem cyfrowym i funkcją screen mirroring. Do tej wersji w pakiecie możemy domówić nawigację, bezprzewodową ładowarkę smartfona czy kamerę cofania. Klima nadal jest manualna, a do stalowych felg dochodzą stylizowane kołpaki. Oprócz tego na wygląd wpływa tylny spojler, światła do jazdy dziennej LED, reflektory „Eco” LED i tylne lampy LED.
W wersji na bogato La Prima (od 96 900 zł) nie dopłacamy do żadnych pakietów. Do tego jest czujnik deszczu, automatycznie składane lusterka i klimatyzacja automatyczna. Czujniki parkowania są także z przodu, a do tego największa liczba systemów asystujących i dodatków stylistycznych. Do nich należy zaliczyć chociażby 17-calowe alufelgi.
Elektryczna wersja RED (od 110 000 zł) jest wyposażeniowo zbliżona do hybrydowej wersji Icon. La Prima (125 000 zł) na prąd poza drobiazgami jest zbieżna ze standardem hybrydy. Pełną listę wyposażenia rozpisano czytelnie w cenniku tutaj.