Odświeżenie MG ZS to reakcja na niedawne wprowadzenie MG ZS Hybrid+ (ceny od 98 900 zł). Europejski bestseller brytyjskiej marki (będącej własnością chińskiego koncernu SAIC) z zewnątrz wygląda tak samo. Zmiany zaszły tam, gdzie nie widać na pierwszy rzut oka. W sferze funkcjonalności i technologii. Są to elementy, które najczęściej wpływają na cenę, ale MG Motor nie zmieniło cennika dla bazowej wersji Classic.
„Model ZS Classic to doskonałe odzwierciedlenie misji marki MG, polegającej na dostarczaniu innowacyjnych, wysokiej jakości samochodów w przystępnych cenach. Przy niezmienionej cenie tego modelu Klient zyskuje teraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa, które zapewniają jeszcze większy komfort i pewność podczas codziennej jazdy”– komentuje Alicja Olendzka-Płuciennik, Marketing and Product Manager SAIC Motor Poland.
Jak doposażono nowe MG ZS Classic?
Standardowa wersja wyposażenia Excite kosztuje 79 800 zł. Samochód wzbogacono o dodatkowe systemy wspomagania kierowcy ADAS. Są to asystent utrzymania pasa ruchu oraz aktywny system nagłego hamowania (AEBS). Pojawił się też system monitorowania kierowcy oraz rejestrator danych EDR, czyli samochodowa czarna skrzynka. W bazowej odmianie zyskujemy też kamerę cofania.
Do tego wersja MG ZS Classic w wersji Excite zapewnia 10,1-calowy ekran dotykowy z łącznością Apple CarPlay lub Android Auto. Wszystkie szyby i lusterka (podgrzewane) sterujemy elektrycznie. B-SUV-a otrzymujemy na 17-calowych alufelagach i z wyposażeniem w reflektory LED. Szczegółowa specyfikacja jest dostępna na stronie producenta.
Za niewielką dopłatą zyskuje się sporo
Warto rozważenie jest jednak bogatsza wersja MG ZS Classic w opcji Exclusive za 86 200 zł. Dopłacamy 6 400 zł, ale zyskujemy m.in. system kamer 360 stopni czy nawigację iGo. Dochodzi do tego tapicerka ze skóry ekologicznej i system podgrzewania przednich foteli. W tej wersji kierowca może wyregulować elektrycznie pozycję swojego siedzenia w aż 6 kierunkach. Przydatną rzeczą jest też system monitorowania martwego pola czy przednie światła przeciwmgielne.
Obie odmiany pod maską mają 1,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy DOHC VTI-tech o mocy 106 KM. Pięciobiegowa skrzynia manualna przenosi napęd na przednią oś. Bagażnik ma niezłe 448 litrów pojemności, a po rozłożeniu tylnej kanapy ta wartość wzrasta do 1 375 litrów. MG oferuje 7 lat gwarancji z limitem do 150 tys. kilometrów.