Piekielnie szybki elektryk lub czteronapędowa hybryda
Montowana w Tychach Alfa Romeo Junior to B-SUV klasy premium, który jest dostępny na polskim rynku już od pół roku. Początkowo w ofercie znalazła się miękka hybryda z produkowanym w Polsce silnikiem 1.2 o mocy 136 KM (od 129 600 zł) oraz wersja elektryczna o mocy 156 KM (od 173 200 zł). Do przednionapędowych odmian w tym miesiącu dołącza wersja Elettrica Veloce (od 215 200 zł) z aż 280-konnym silnikiem elektrycznym na przedniej osi. Samochód wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu TorSen „D” czwartej generacji ujrzymy na targach w Brukseli.
Uwagę zwróci też światowa premiera odmiany czteronapędowej, czyli modelu Alfa Romeo Junior Q4. Cen jeszcze nie znamy, ale wiemy jak technologicznie zaprojektowano napęd na 4 koła. W wersji hybrydowej (Ibrida Q4) na przedniej osi 136-konny silnik benzynowy 1.2 połączony z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną będzie wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 21 kW (29 KM). Taki sam motor trafi też na tylną oś, ale wyposażony w odrębną przekładnię zapewni moment obrotowy do 1 900 Nm. Obie osie nie będą połączone fizycznie żadnym mechanizmem różnicowym, moc i moment na każde koło rozdzieli elektronika. Ciekawostką w Junior Q4 jest niezależne tylne zawieszenie typu Multilink.
Polskie SUV-y także w wersji Intensa
Niespodzianką od Alfy Romeo jest uruchomienia specjalnych edycji Intensa dla całej gamy modelowej. W przypadku produkowanego w Polsce Juniora będzie to wiązało się ze znaczącym udoskonaleniem wyglądu. Samochód nie tylko będzie prezentować się okazale na 18-calowych, dwukolorowych alufelgach. SUV-y z tej serii otrzymają też rasowy body kit w czarno-złotej kolorystyce. Bazowymi barwami lakieru Juniora Intensa będą czerń Nero Tortona lub czerwień Rosso Brera.
Intensa odciśnie swoje piętno także na wnętrzu Alfy Romeo Junior. Oprócz eleganckich wstawek w kolorze brązowym na panelach drzwi, kierownicy i środkowym podłokietniku, zobaczymy hafty z logo marki na zagłówkach przednich foteli pokrytych alcantarą. Ten kojarzony z prestiżem materiał zagości też na desce rozdzielczej i tunelu środkowym. Tę wyrafinowaną wersję podkreśli wyhaftowany na podłokietniku napis Intensa. W skład tej odmiany wejdzie pakiet Techno, zapewniając maksymalny poziom wyposażenia. Intensa będzie możliwa do zamówienia w ramach każdej odmiany napędowej oprócz Veloce, czyli 280-konnej wersji elektrycznej.