Inteligentny Zeekr 7X to nie byle jaki SUV
Chiński Jikrypton Motors znany w Europie z marki Zeekr wprowadza na Stary Kontynent nowy samochód. Nie jest to byle jaki chiński SUV. Zeekr 7X zaprojektowano w Europie w globalnym Centrum Projektowym Zeekr w Göteborgu (Szwecja) z wyjątkowym naciskiem na jakość produkcji i dbałość o szczegóły. To widać zarówno wewnątrz i na zewnątrz, gdzie zastosowano inteligentne innowacje, poprawiające komfort i wrażenia z jazdy.
Marka jest jedną z najważniejszych funkcjonujących w Europie ze wsparciem Geely. Nowy Zeekr 7X ma już za sobą udany debiut w Chinach, gdzie od momentu wprowadzenia na rynek cieszy się dużą popularnością. Wiadomo, że ma tam silnych i licznych konkurentów.
Teraz rozwija wachlarz swoich atutów przed europejską publicznością. Bardzo atrakcyjny design, odpowiedni rozmiar nadwozia i nowoczesne technologie, sprawiają, że jest odpowiednim kandydatem do zdetronizowania Tesli Model Y. Elektryczny SUV może się pochwalić wyjątkowym projektem nadwozia. Prześwit można regulować w zakresie od 172 mm do 217 mm, co jest przydatne podczas manewrowania w garażach lub jazdy w trybie Off-Road (dostępny w wariancie AWD). Jeśli chodzi o wymiary, to długość, szerokość i wysokość Zeekr 7X wynoszą odpowiednio 4,787 mm/2,100 m/1,650 mm. Rozstaw osi wynosi zaś 2900 mm.
Stylizacja nadwozia Zeekr 7X będzie się podobał Europejczykom. Ma modny nowoczesny wygląd zewnętrzny łączący gładkie powierzchnie i nachyloną linię dachu z ostro zarysowanymi krawędziami. Wygląda elegancko z czarnymi wykończeniami, które podkreślają obecność technologii, mocy oraz matrycowymi reflektorami LED. Dodatkowo tylne drzwi otwierają się pod kątem blisko 90 stopni, co ułatwi wysiadanie i wsiadanie. Spójrzmy zatem na specyfikację i ceny.
Zeekr 7X imponuje przestrzenią i wydajnością
Nowy model w ofercie Zeekr na Europę rozpoczął przedsprzedaż w Europie i oficjalnie wszedł na rynek światowy. Specyfikacja SUV-a jest już dostępna na rynku holenderskim i obejmuje trzy poziomy wyposażenia, dwie opcje mocy i napędu. Do wyboru są cztery kolory nadwozia.
Najtańszy Zeekr 7X w wersji Premium RWD kosztuje 52 900 euro (ok. 226 tys.zł). W tej opcji dysponuje mocą 421 KM i przyspiesza do setki w 6 sekund. Ponadto pokonuje bez ładowania do 480 km. Zaawansowany układ elektryczny o napięciu 800 V pozwala naładować Zeekr 7X od 10% do 80% w zaledwie 13 minut przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego. Oznacza to, że można uzyskać zasięg setek kilometrów mniej więcej w tym samym czasie, jaki zajmuje tankowanie tradycyjnego samochodu.
Na liście wyposażenia Zeekr 7X Premium znajdziemy m.in.:
– Aerodynamiczne 19” felgi aluminiowe,
– inteligentnego asystenta ze sterowaniem głosowym, inteligentną nawigację online,
– aplikację Zeekr Connected Companion pozwalającą m.in. sprawdzić stan samochodu i zakualizować za pomocą oprogramowania Over-The-Air,
– czarne eleganckie wykończenie wnętrza z elementami ze skóry Nappa,
– komfortowe fotele,
– schowki pod siedzeniami,
– zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS).
Warto wiedzieć, że większość zaawansowanych technologii Zeekr 7X jest dostępna z poziomu fizycznych przycisków. To łatwiejsze i bezpieczniejsze rozwiązanie, do którego powraca wiele europejskich marek. Ponadto elektryczny rywal Tesli Model Y oferuje bagażnik z pokaźną przestrzenią o pojemności 539 litrów, którą można aranżować dowolnie według własnych potrzeb.
Podsumowanie
W holenderskim cenniku znajdziemy jeszcze dwie inne wersje Zeekr 7X:
– Long Range RWD o zasięgu do 615 km i mocy 421 KM – w cenie 55 990 euro,
– Performance AWD o zasięgu 543 km i mocy 639 KM– w cenie 62 990 euro.
Dla porównania dyskusyjnie piękna Tesla Model Y RWD zaczyna się w Holandii od 45 900 euro z zasięgiem do 455 km. W związku z tym ZEEKR 7X otrzymując solidne wyposażenie w konkurencyjnej cenie, może skusić wielu, którzy nie obawiają się przejścia na nową mobilność. W Chinach boom zakupowy trwa nieprzerwanie od premiery elektrycznego SUV-a, czyli od września br.