Cupra jest gotowa na bitwę o sprzedażowe podium. Rozchwytywany SUV w 2025 roku będzie jeszcze lepszy

Nie jest tajemnicą, że hiszpańska Cupra odniosła ogromny sukces ze swoim Formentorem. SUV odkąd zadebiutował, płynie na fali popularności ciesząc się uznaniem wśród opinii publicznej. Fakt, że rywale nie próżnują i wypuszczają na rynek ulepszone konkurencyjne modele powoduje, że Hiszpanie mają już w planach wzmocnienie swojego bestsellera.

SUV CUPRA_FORMENTOR_BRONCE_MATT_
Podaj dalej

Cupra wzmocni swojego Formentora, by nadal mógł być gwiazdą segmentu

Prawdą jest, że Formentor daje hiszpańskiej Cuprze najwięcej powodów do radości. SUV stał się dla wielu interesującą alternatywą ze względu na niebanalny nowoczesny design i sportowy charakter. Dlatego też tuning wersji w 2025 roku to zabieg obowiązkowy, aby utrzymać rosnące słupki sprzedaży.

Hiszpanie mają zamiar wjechać w 2025 rok z odmienionym Formentorem. Wzmocniają go nową opcją z silnikiem benzynowym ulepszoną pod względem wyposażenia. Teraz w gamie modelu znajdują się wszystkie opcje, nawet z silnikiem wysokoprężnym, w związku z tym każdy znajdzie idealny wariant dla siebie. Nowa opcja nie ma nic wspólnego z wydajną opcją PHEV e-Hybrid.

Najnowsze osiągnięcie hiszpańskiego producenta wypełnia lukę pomiędzy dwoma benzynowymi silnikami o poj. 1,5 l i mocy 150 KM, a silnikiem 2,0 TFSI o mocy 333 KM. Cupra dodała niedawno nowe warianty VZ i VZ Extreme z silnikiem o poj. 2 l. i z napędem na przednie koła o mocy 265 KM i z automatyczną skrzynią biegów. Pierwszą wersję w polskim cenniku wyceniono na 216 600 zł. Drugiej jeszcze w Polsce nie ma. Pojawiła się jednak w hiszpańskim cenniku z niesamowitym wyposażeniem.

nowa CUPRA_FORMENTOR 2024
foto: CUPRA

Hiszpański SUV jest gotowy na bitwę z kompaktowymi SUV-ami w 2025 roku

CUPRA Formentor zyskała na atrakcyjności po tuningu wersji. Uzupełnienie oferty na europejski rynek na pewno pomoże mu w walce z silną konkurencją. Gama modelu jest teraz bardziej kompletna. Nowy silnik to także nowy poziom wyposażenia, które w wersji VZ Extreme jest imponujące.

Na liście ulepszeń i funkcjonalności znajdziemy na przykład:
– miedziane 19” felgi aluminiowe,
– fotele kubełkowe CUP z tapicerką Dinamica,
– oddzielnie regulowane ogrzewanie przednich siedzeń,
– Climatronic (3 strefy) z panelem klimatyzacji z tyłu,
– Szyby boczne z funkcją ogrzewania, zaczynając od słupka B i z tyłu, z ciemnego szkła,
– reflektory LED ze zmiennym rozsyłem światła,
– światła przeciwmgielne LED z funkcją doświetlania zakrętów,
– system kamer przednich, cofania i dwóch bocznych,
– cyfrowy kokpit i system nawigacji,
– szereg asystentów i funkcjonalności wspierajacych prowadzenie samochodu.

Nowy Formentor VZ 2.0 TFSI 265 KM kosztuje w Hiszpanii 52 490 euro, VZ Extreme to wydatek 58 228 euro. Teraz jednak można zaoszczędzić na zakupie 3000 euro. Dlatego to dla miłośników najwyższych osiągów najciekawsza wersja, która przyspiesza do setki w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h.

Szyty na miarę miłośników najwyższych osiągów, pozwala przyspieszyć do setki w zaledwie 6,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 245 km/h. W Polsce niedostępna i na którą będziemy musieli poczekać, jeśli w planach marki jest ujednolicenie oferty na wszystkich rynkach.

CUPRA_FORMENTOR_CENTURY_BRONCE_MATT_INTERIOR
foto: CUPRA

Przeczytaj również