BYD Tang DM-i 2025 będzie w Chinach dobrą alternatywą dla Tesli Model Y
Nowy BYD Tang DM-i 2025 debiutuje na chińskim rynku w czterech wersjach: Prestige, Honor, Flagship oraz Yunlin Flagship. Cennik zaś mieści się w przedziale od 179 800 juanów do 207 800 juanów (ok.102 000 – 118 000 zł).
Ten średniej wielkości SUV po liftingu otrzymuje technologię hybrydową typu plug-in DM piątej generacji BYD. W efekcie łączna moc silnika spalinowego 1,5 T i elektrycznego zostaje poprawiona. Odnowiony BYD Tang DM-i uzyskuje łączną moc maksymalną wynoszącą 310 kW (ok.421 KM). Prędkość maksymalna modelu wynosi 200 km/h a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy.
Odnowiony SUV wykorzystuje akumulator Blade firmy BYD o pojemności 21,504 kWh. To pozwoli na pokonanie dystansu 1150 km i zużycie paliwa na poziomie 4,95 l/100 km. Zasięg elektryczny wynosi 115 km. Ponadto nowy samochód nowe zawieszenie, które będzie w stanie regulować miękkość i twardość.
Konkurencja na rynku średniej wielkości SUV-ów stanie się teraz bardziej zacięta. Nowy Tang DM-stanie się opcją dla Tesli Model Y i nowego Changan Deep Blue S07. Co się zmieniło pod względem wyglądu i wyposażenia BYD Tang DM-i?
Nowy lakier i opcjonalny pakiet sportowy
Jeśli chodzi o wygląd odnowionego SUV-a, to pojazd zachowuje stylistykę smoczej twarzy. Widać Osłona chłodnicy nadal ma kształt smoczej łuski i srebrny pasek powyżej. Teraz jednak większość wcześniej chromowanych detali czernieje, a opcjonalnie można zaczernić także chromowane detale po bokach. Reflektory mają ostry kształt, co w połączeniu z opcjonalnym przyciemnieniem pozwala uzyskać bardziej sportowy wygląd SUV-a.
W tylnej części samochodu zastosowano nowe tylne światła typu przelotowego. Cienkie w środku i grube na obu końcach wykorzystują tradycyjne chińskie elementy węzła. Napis na tylnej klapie są teraz czarne, a nie chromowane. BYD Tang DM-i 2025 otrzymuje także nowy szary kolor lakieru Weiyang i nowe felgi.
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość pojazdu wynoszą odpowiednio 4870/1950/1725 mm, a przy rozstawie osi wynoszącym 2820 mm.
Chiński SUV na lokalnym rynku pojawi się w wersji sześcio i siedmioosobowej
Jeśli chodzi o wnętrze odnowionego SUV-a, kontynuuje ono stylistykę obecnego modelu. Wyposażono je w kombinację 15,6-calowego centralnego ekranu sterującego i 12,3-calowego ekranu przyrządów. BYD Tang DM-i 2025 otrzymuje wysokiej klasy wersję inteligentnego kokpitu DiLink 100 i dwuramienną kierownicę, spłaszczoną u dołu.
Mechanizm zmiany biegów pojazdu znajduje się w środkowym obszarze podłokietnika, a fizyczne przyciski po obu stronach obsługują najczęściej używane funkcje. Wnętrze ozdobiono skórą, panelami dekoracyjnymi o wysokim połysku, metalicznym chromowaniem oraz nastrojowym oświetleniem.
Większy komfort jazdy oraz lepsze osiągi połączone z ulepszoną wydajnością oznaczają, że BYD Tang DM-i 2025 stanie się kuszącą opcją dla rodzin. Dotychczasowy model z europejskiego cennika to wersja elektryczna, która nie kusi ceną zakupu. W Niemczech trzeba na niego wydać ponad 300 000 zł. Wersja PHEV byłaby w Europie dobrą opcją dla wielu rodzin. Czy chiński producent wprowadzi ją do swojej oferty? Tego nie wiadomo, ale w obliczu nadchodzących karnych ceł EU byłoby to zrozumiałym posunięciem.