To najtańsze Audi RS6 generacji B7 na sprzedaż. Ma niski przebieg i nieco dziwaczną konfigurację

Z zewnątrz samochód wygląda dość dyskretnie – nie wyróżnia się niczym szczególnym od innych egzemplarzy Audi RS6. Wystarczy jednak zerknąć do środka, aby poznać powód wyjątkowo niskiej ceny. Niestandardowe super kombi straciło na wartości prawie 350 000 złotych. Jeśli więc nie przeszkadza wam dość dziwaczne wnętrze, ten samochód może być idealnym wyborem. 

uzywane-audi-rs6-2015
Podaj dalej

Audi RS6 w dziwacznej konfiguracji 

uzywane-audi-rs6-2015
fot. mobile.de

Jeden z niemieckich dealerów specjalizujących się w wyjątkowych maszynach sprzedaje używane, awangardowe Audi RS6. Na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się on niczym szczególnym od innych modeli niemieckiego producenta. Ale to, co sprawia, że jest on wyjątkowy, to jego dość dziwaczne wnętrze. Dzięki temu samochód oferowany jest za jedyne 54 980 euro (240 000 zł). To bardzo kuszące, tym bardziej, że pierwszy właściciel musiał zapłacić za swój wymarzony pojazd ponad 140 000 euro (610 000 zł). 

To prawie 350 000 złotych więcej, niż jest warty dzisiaj. Wynika to z kilku czynników. Przede wszystkim chodzi o wyjątkową specyfikację wnętrza. Znajdziemy tam kombinację czarnych tworzyw sztucznych, jasnobrązowej i kremowej skóry, czy jasnego drewna. Wszystko to wygląda odrobinę nie na miejscu, jednak z pewnością dynamika samochodu nam to wynagrodzi. 

uzywane-audi-rs6-2015
fot. mobile.de

Jest to bowiem pełnoprawne Audi RS6 generacji B7. Oznacza to, że silnik o pojemności 4 litrów w układzie V8 generuje 605 koni mechanicznych. Co ciekawe, to o 5 KM więcej, niż nowsza generacja B8. Oryginalnie samochód miał jednak „tylko” 560 koni mechanicznych, jednak właściciel poddał go modyfikacjom u niemieckiego tunera ABT. Teraz więc oferuje aż 666 koni mechanicznych. Oznacza to, że sprint od 0 do 100 km/h zajmie tylko około 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi oszałamiające 330 km/h. 

Samochód jest zadbany i ma niski przebieg

uzywane-audi-rs6-2015
fot. mobile.de

Co ważne, Audi ma praktycznie pełne dostępne wyposażenie. Jest więc konkretny kolor tapicerki z Audi Exclusive, drewniana podszewka, czy najlepsza wersja systemu audi Bang & Olufsen. Jest też czterostrefową klimatyzacja, podgrzewane siedzenia, szyberdach, lampy Matrix LED, nawigacja, kamery parkingowe, milion czujników czy asystentów. 

Trudno znaleźć coś, czego pierwszy właściciel nie wykupił, może poza hamulcami z ceramiki węglowej. Konfigurator więc pękał w szwach, co może docenić kupujący auto dziś. Tym bardziej, że pierwszy właściciel przejeżdżał swoim Audi średnio tylko 9000 km rocznie. Auto ma więc dziś przebieg 86 000 kilometrów. Trudno będzie znaleźć lepszy samochód w stosunku jakości do ceny. Tym bardziej, że Audi RS6 to szczególny model w portfolio niemieckiego producenta, więc jego cena stopniowo będzie maleć dużo wolniej. 

Przeczytaj również