Nowy sedan Light of ASEAN spółki SAIC obiecuje niezapomniane wrażenia z jazdy
Debiut pierwszego globalnego samochodu koncepcyjnego joint venture SAIC-GM-Wuling w zakresie nowych energii, to część strategii spółki. Promuje on trzy główne nurty, na których się skupia: „marka, ekologia i produkty”.
Nowy samochód koncepcyjny nowej energii— „Światło ASEAN”, który ma już za sobą swoją światową premierę, charakteryzuje się nowym językiem stylistycznym. Oprócz skupiającej spojrzenia sylwetki obiecującej sportowe wrażenia wyposażono w bardzo rozpoznawalne, duże drzwi. Są podwójne, uchylne w kształcie skrzydła mew i biegną przez przednie i tylne siedzenia. W związku z tym sedana otwiera się niczym właz statku kosmicznego. Niewątpliwie to dobra zapowiedź pełnego zaawansowanych technologi pojazdu.
Zestaw reflektorów nieco przypomina te z modelu Baojun Yunhai. Pomiędzy nimi pojazd otrzymał pasek oświetlenia biegnący ponad przednią ramą. Biorąc pod uwagę, że cały przód pojazdu utrzymano w stylistyce i kształcie litery X, uzyskano agresywny efekt wizualny.
Z tyłu koncepcyjnego sedana widać linię dachu typu fastback. Sportowe wrażenia obiecuje także tył samochodu wyposażony w dzielony spojler. Ponadto grupa tylnych świateł przyjmuje ostry przekrój. Wewnątrz źródło światła przyjmuje rozbieżny matrycowy kształt, dzięki czemu uzyskano spektakularny efekt wizualny.
Koncepcyjny pojazd z kosmicznym wnętrzem i technologiami
Warto wspomnieć, że nowy koncepcyjny samochód nowej energii również we wnętrzu demonstruje inteligentne technologie. Środkowa część tyłu auta jest otwierana i wyposażona w ruchomego, inteligentnego robota.
Wnętrze dzięki niezwykle prostej konstrukcji foteli i panelu centralnego sterowania podkreśla sportowe i technologiczne atrybuty sedana. Pierwszy rząd ma układ dwóch siedzeń, a tylny otulającą wnętrze kanapę na wzór koncepcyjnych pojazdów przyszłości.
Pojazd korzysta z małego ekranu przyrządów umieszczonego na kierownicy, a nie nad nią. Pod nim zaś po lewej i prawej stronie znajdują się wielkoformatowe ekrany lub urządzenia obrazujące. Nie wiadomo, na ile z koncepcji pozostanie w produkcyjnym modelu oraz czy zamierza go wyeksportować na Stary Kontynent. Nie podano także żadnych szczegółów na temat napędu i parametrów technicznych pojazdu.
Strategia SAIC-GM-Wuling „Raz, dwa, trzy” ASEAN zakłada zbudowanie do 2030 r. nowego łańcucha przemysłu pojazdów energetycznych w dziesięciu krajach. ASEAN to bowiem skrót od Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej, obejmującego m.in.: Indonezję, Wietnam, Laos, Brunei, Tajlandię, Mjanmę, Filipiny, Kambodżę, Singapur i Malezję.
Na razie spółka SAIC-GM-Wuling eksportowała pojazdy do ponad 104 krajów/regionów. Według stanu na sierpień 2024 r. skumulowany światowy eksport przekroczył 1,07 miliona sztuk, a skumulowana kwota eksportu za granicę wynosi 465,16 miliarda juanów. Wiadomo, że Wuling stanie się także pierwszą chińską firmą samochodową, która rozpocznie działalność w Indonezji. Pierwszy etap inwestycji pochłonie 1 miliard dolarów, a moc produkcyjna w pierwszym etapie wyniesie 120 000 pojazdów i obejmie 70 lokalnych indonezyjskich dostawców.