Fiat 500e kończy klapą, ale na jego bazie powstanie hybrydowa wersja
Stellantis podjął decyzję o przywróceniu słynnej 500-tki wiele lat temu. Kiedy zdecydował się zaryzykować i wypuścić na rynek jego elektryczną wersję, ta okazała się sprzedażową klapą. Wiadomo już, że koncern zadecydował już o wstrzymaniu produkcji tego modelu. Wie jednak, że spalinowa wersja trafia do wielu garaży, dlatego z myślą o przyszłości sięga po modne rozwiązanie- napęd hybrydowy.
Nie jest tajemnicą, że informacje o hybrydowym Fiacie 500 dotarły do wielu już jakiś czas temu. Plotki jednak o terminie jego debiutu się nie potwierdzają. Wiadomo, że wielu chciałoby, by tani hybrydowy Fiat jak najszybciej trafił do oferty, ale prezes Stellantis potwierdził, że nowy Fiat 500 Hybrid zadebiutuje dopiero w 2026 roku.
Po zakończeniu produkcji starego już Fiata 500 Hybrid mamy na myśli nowy model, pod wieloma względami fundamentalny dla włoskiego Fiata. Co wiadomo o szczegółach na temat modelu? Na przykład, że będzie bazować na elektrycznej wersji samochodu miejskiego: 500e.
Tani hybrydowy Fiat zjedzie z taśm włoskiej fabryki
Jeśli chodzi o nowego hybrydowego Fiata 500, to Olivier Francois, dyrektor generalny marki, potwierdził jego przybycie w kilku udzielonych w ostatnich miesiącach wywiadach. Zdradził też nieco szczegółów na jego temat.
Oprócz tego, że nowy Fiat 500 Hybrid (to oficjalna nazwa) powstanie na bazie elektrycznej wersji 500e, to w przeciwieństwie do poprzedniej wersji zjedzie z taśmy włoskiej fabryki Stellantis w Mirafiori.
Nowy hybrydowy Fiat 500 będzie pod wieloma względami bardzo podobny do nowego hybrydowego wcielania modelu. To zarówno pod względem zewnętrznym, jak i wewnątrz.
Włosi od dawna prosili motoryzacyjnego giganta o inwestycje w ich kraju. Fabryka w Mirafiori boryka się z wieloma problemami po tym, jak niedawno wstrzymano w niej produkcję Fiata 500e i Maserati. To dlatego tym razem Stellantis wybiera włoską lokalizację dla hybrydowego taniego modelu miejskiego. Jak stwierdził Tavares, celem Stellantis jest teraz „zwiększenie produkcji Mirafiori, ponieważ jest to podstawowy zakład dla Grupy”.
W tej samej lokalizacji powstanie także nowa wersja Fiata 500e. Ta po opracowaniu nowego akumulatora o większej pojemności trafi na rynek w 2026 r. Nie będzie to miało wpływu na cenę, która będzie niższa od obecnej. Koncern zainwestował 100 milionów euro, więc skupia się na tym, by ulepszony 500e sprzedawał się dużo lepiej niż obecnie.
Mirafiori Automotive Park 2030 to nowe centrum przywództwa Stellantis we Włoszech
Dyrektor generalny Stellantis wziął udział w inauguracji Mirafiori Automotive Park 2030 (oddział Stellantis Pro One) w Turynie 17 września. Gdzie oświadczył:
„Decyzja o przypisaniu tego centrum Mirafiori jest kolejnym świadectwem naszego głębokiego zaangażowania we Włoszech. Będziemy nadal budować zrównoważony model biznesowy we Włoszech, model, który wymaga wsparcia związków zawodowych, dostawców i instytucji. Wspólne zobowiązanie do stworzenia silnego włoskiego zespołu”.
Mirafiori Automotive Park 2030, to nowe centrum, w którym znajduje zatrudnienie ponad 80 specjalistów, spełniające jak prawdziwe centrum dowodzenia, w którym spotykają się dziedziny takie jak: inżynieria, marketing, rozwój produktów, sprzedaż, logistyka, komunikacja, finanse, zasoby ludzkie, produkcję i inne innych działań zorientowanych na klienta.
„Globalne centrum pojazdów użytkowych Stellantis Pro One zostało utworzone, aby połączyć talenty naszych pracowników w wyspecjalizowanych zespołach rozmieszczonych we wszystkich naszych regionach, aby zrealizować nasz cel, jakim jest, zostanie światowym liderem w sektorze pojazdów użytkowych, w bardzo dochodowym segmencie, który stanowi jedną trzecią naszych obrotów” – oświadczył Carlos Tavares , dyrektor generalny Stellantis cytowany przez Industriaitaliana.