MG5 to kompakt, który zniesławił markę za granicą
Kiedy marka MG Motor debiutowała w Polsce, pojawiło się wiele publikacji na temat złych wyników testów zderzeniowych modelu MG5, pomimo że ten model nie trafił do polskiej oferty. Morris Garage sprzedaje go w Chinach oraz Australii, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. W zależności od lokalizacji albo z napędem elektrycznym, albo spalinowym.
Nie jest tajemnicą, że brak niektórych elementów bezpieczeństwa zadecydował, że model był jednym z najtańszych sedanów na rynku Australii. Modernizacja MG5, która stała się faktem, z pewnością uatrakcyjni ofertę i wpłynie na jego sprzedaż.
Kompaktowe MG5 zostało kompleksowo ulepszone i zoptymalizowane. Trafia na razie na rynek w Chinach w trzech opcjach wyposażenia. Zakres cenowy wynosi od 81 900 do 95 900 juanów (ok.45 000-52 031 zł). Z okazji premiery można go kupić jednak taniej, bo już od 65 900 do 75 900 juanów.
Producent kompleksowo zaktualizował model
Teraz MG5 ma nie tylko nowy wygląd z zewnątrz i wewnątrz, ale zostało kompleksowo zoptymalizowane i ulepszone.
Jeśli chodzi o wygląd, nowe MG5 przyjmuje język stylistyki rodziny SAIC MG „oko myśliwego” w związku z tym nawiązuje pod tym względem do nowego MG3, MG HS i ZS. Rozpoznawalna przednia osłona chłodnicy w połączeniu z trójkątnymi reflektorami tworzy dynamiczny efekt wizualny. Znajdujące się w przedniej części samochodu czarne „kły” po obu stronach dodatkowo podkreślają sportowy charakter pojazdu. Z boku widzimy klasyczny kształt nadwozia typu Fastback typowy dla marki MG.
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to wymiary MG5 wynoszą 4715/1842/1473 mm przy rozstawie osi 2680 mm. W związku z tym pod tym względem zaspokoi potrzeby większości klientów. Wnętrze nowego MG5 przyjmuje bardziej zwięzły i sportowy styl, ale obecność technologii wcale nie jest ograniczona. Czarna skórzana tapicerka siedzeń z czerwonymi szwami i trójramienna, wielofunkcyjna kierownica sportowa odzwierciedlają nowocześniejszy styl pojazdu.
Samochód wyposażono w centralny ekran sterowania o przekątnej 12,3 cala oraz w pełni wyposażoną tablicę przyrządów LCD o przekątnej 12,3 cala. MG5 otrzymało także inteligentny system samochodowy Zebra Venus, który obsługuje m.in. sterowanie głosowe, połączenie samochodu z domem, Apple CarPlay, Huawei HiCar, Baidu CarLife, CarLink i inne popularne połączenia smartfonów. Nie zabrakło także fizycznych przycisków, które umieszczono w dolnej części ekranu centralnego sterowania. Takie rozwiązanie pozwala kierowcy na szybką obsługę najczęściej używanych funkcji. Producent wprowadził także do wyboru dużą paletę kolorów.
Nowe MG5 trafia do oferty w dwóch opcjach napędu
Morris Garage, które musi stawić czoła ostrej konkurencji, wyposażyło nowe MG5 w dwie opcje napędowe do wyboru, obie spalinowe. Słabszą wersję sedana napędza silnik 1,5 l o mocy 129 KM (158 Nm). Mocniejsze MG5 otrzymuje silnik 1,5 T o mocy 181 KM (285 Nm). W pierwszym przypadku współpracuje on z bezstopniową skrzynią biegów CVT (symulowaną 8-biegową), a w drugim z 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Całkowite zużycie paliwa w cyklu WLTC według obietnic MG wyniesie 6,38/6,45 (l/100 km).
Obie opcje MG5 otrzymały ponadto system dynamicznej kontroli pokonywania zakrętów XDS, inteligentny regulowany układ kierowniczy EPS-PRO i sportowe tylne zawieszenie o zmiennym przekroju. W związku z tym sedan zyskuje ulepszone właściwości jezdne.
Jeśli chodzi o segment samochodów kompaktowych, to nowe MG5 musi stawić czoła ostrej konkurencji. W Chinach będzie rywalem dla Geely Emgrand, czy Sylphy Classic. Oczekuje się, że odnowiony model przyciągnie uwagę i wniesie nową energię do rynku w swoim segmencie.
W pierwszej połowie 2024 roku MG5 odpowiadał za połowę krajowej sprzedaży MG, stając się głównym modelem marki. Jednak brak nowej wersji spowodował, że tracił sprzedaż wobec nowocześniejszych konkurentów. Na zagranicznych rynkach, o ile trafi na takie w obecnej spalinowej wersji, o jego sukcesie zadecydują cena i wyposażenie.
źródło: Yiche, Auto Sohu