SAIC umieści swoje nowe akumulatory w pojazdach MG
W chińskich mediach niedawno pojawiła się informacja na temat akumulatorów opracowanych przez SAIC. Jak poinformował Yu Jingmin, zastępca dyrektora generalnego SAIC Passenger Vehicles, będą one pierwszymi, które trafią do pojazdów marki MG. Nowy samochód ma trafić na rynek w drugim kwartale 2025 roku.
Jednocześnie pojawi się także elektryczny ES5, który doczeka się światowego debiutu w listopadzie tego roku. Nie jest tajemnicą, że także inni producenci tj. Dongfeng, Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Hyundai-Kia, Nissan, Toyota i inne firmy samochodowe, opracowują akumulatory, które pozwolą na uzyskanie zasięgu pojazdu ponad 1000 km.
Akumulatory opracowane przez chińskiego giganta mają elektrolit stały, podczas gdy tradycyjne akumulatory litowe mają elektrolit ciekły. W porównaniu z akumulatorami płynnymi zaletami takiego rozwiązania są: wysokie bezpieczeństwo, niepalność, brak korozji, nielotność i brak wycieków. To między innymi dlatego, że nie mają separatorów i elektrolitów, oszczędzają prawie 40% energii i 25% masy, zwiększając w ten sposób gęstość energii pakietu akumulatorów. W efekcie dłuższa żywotność cyklu powoduje, że w idealnych warunkach liczba cykli może osiągnąć 45 000. Zakres zastosowań jest szerszy, bo temperatur pracy mogą wynieść od -25 ℃ do -60 ℃.
Tego typu akumulatorami posiłkują się marki tj. Weilai, Zhiji i inne. Oczekuje się, że w Chinach ok. 2035 r. strukturę rynku zdominują wysokoenergetyczne akumulatory płynne i akumulatory z fosforanem litowo-żelazowym. Zwiększy się także udział akumulatorów z fosforanem żelaza oraz akumulatorów płynnych o wysokiej energii właściwej i korzystnych cenowo.
Co wiadomo o nowym elektrycznym S5 Morris Garage?
Ze względu na to, że producenci w Chinach muszą uzyskać pozwolenie na sprzedaż każdego nowego samochodu od regulatora rządowego, to nieco informacji o nadchodzącym modelu trafia do mediów, zanim pojazd doczeka premiery.
W związku z tym wiemy, że nowy kompaktowy, całkowicie elektryczny SUV S5 ma z przodu smukłe reflektory i rozdzieloną kratkę chłodnicy na dole. To detal, który nieco przypomina nam MG Cyberster. Z tyłu znajduje się modne światło tylne typu przelotowego. Samochód zadebiutuje z kołami o rozmiarach 17- i 18-cali. Opcje wyposażenia obejmują m.in. panoramiczny dach, kół i lusterek. Prędkość maksymalna nowego modelu ma wynieść 170 km/h.
Jeśli chodzi o rozmiary nadwozia to długość, szerokość i wysokość MG S5 wynoszą odpowiednio 4476, 1849 i 1621 mm. Rozstaw osi wynosi 2730 mm.
W związku z tym, że istnieją dwie oddzielne listy Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT), wiemy, że na tylnej osi MG S5 zamontowano silnik elektryczny TZ180XS0951 o mocy 125 kW, pochodzący od United Automotive Electronics. Pojazd w najwyższej wersji może otrzymać dwie różne pojemności akumulatorów. Wszystkie wykorzystują baterie litowo-żelazowo-fosforanowe, które są montowane przez SAIC venture z CATL.
W Europie MG S5 będzie rywalizował m.in. z SUV-ami od BYD i Geely.
Powyższy artykuł powstał w oparciu o informacje znajdujące się w publikacjiach: Autohome oraz MIIT