Nowy samochód BYD to pierwsze GT dla młodych ludzi
Pierwsze zdjęcie nowego modelu Seal 06 GT zobaczyliśmy 23 sierpnia, kiedy trafiło do social mediów BYD w Chinach. To pierwszy model GT, jaki pojawi się w rodzinie BYD Ocean Network. W związku z tym seria zyskuje na atrakcyjności, zapewniając dużą różnorodność pojazdów.
Chengdu Auto Show 2024 to dobra okazja, aby zaprezentować światu swoje gorące nowości. BYD Seal 06GT z pewnością nią jest, jeśli weźmiemy pod uwagę specyfikację mocy modelu.
Samochód oparty jest na e-platformie 3.0 Evo firmy BYD i oferowany w Chinach na Haiyang.com. Razem z Seagullem i Sealem utworzy trio braci hatchbacków, którzy wspólnie mają za zadanie przyciągnąć uwagę młodych klientów.
Nowy Seal 06 GT sięga po konstrukcję samochodu koncepcyjnego OCEAN-M w wielu szczegółach. Na przykład kształt reflektorów nadal jest w stylu rodziny Ocean Net. W dolnej części przodu pojazdu zastosowano trójstopniowy wlot powietrza. Radar działający na falach milimetrowych jest sprytnie zintegrowany z konstrukcją wlotów. Czarny wzór plastra miodu w dolnej osłonie chłodnicy podkreśla sportowy charakter Seal 06 GT.
Wznosząca się linia boczna nadwozia, czarny spojler z tyłu nadwozia oraz tylny zderzak z dyfuzorem, dodatkowo podkreślają ten sportowy efekt wizualny. Jeśli chodzi o tył samochodu, to widzimy, że BYD zastosował konstrukcję tylnych świateł typu przelotowego. Światła tylne po obu stronach nadwozia tworzą kształt podwójnej litery L. Największe koło w Seal 06GT ma 19 cali i ma pięcioramienny kształt.
Wyczynowy anty-SUV BYD jest prawdziwą stalową rakietą
Jeśli chodzi o moc, nowy samochód BYD oferuje dwa układy mocy: jednosilnikowy napęd na tył i dwusilnikowy napęd na cztery koła. Sądząc po specyfikacji mocy, Seal 06 GT jest prawdziwym małym, stalowym działem.
Wersja jednosilnikowa ma maksymalną moc odpowiednio 160 kW/310 Nm i 165 kW/330 Nm. Dwusilnikowy model z napędem na cztery koła posiada silnik przedni o maksymalnej mocy 110 kW i silnik tylny o maksymalnej mocy 200 kW. To oznacza moc maksymalną 310 kW. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie Seal 06 GT 4,9 sekundy.
Seal 06 GT wyposażony jest w inteligentny system kontroli momentu obrotowego iTAC oraz amortyzatory o zmiennej częstotliwości tłumienia.
Pierwsze GT chińskiego BYD otrzyma dwa pakiety akumulatorów o pojemności 59,52 kWh lub 72,96 kWh. To pozwoli odpowiednio uzyskać zasięg (CLTC) 505 km, 605 km i 550 km. Ponadto elektryczne GT BYD dysponuje inteligentną technologią szybkiego ładowania. Ile trzeba będzie zapłacić za ten model i co znajdziemy w wyposażeniu?
Seal 06 GT zaczyna się od 81 000 zł
BYD, który wstawi swój model GT do salonów w 3 kwartale tego roku, otworzył już listę rezerwacji w Chinach. Klienci mogą dziś kupić w ciemno pierwsze GT producenta w zakresie cenowym od 150 000 do 200 000 juanów (81 000-109 000 zł).
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość Seal 06 GT wynoszą odpowiednio 4630 mm/1880 mm/1490 mm. Rozstaw osi pojazdu sięga 2820 mm. Wnętrze jest w dwóch opcjach kolorystycznych do wyboru: białym lub ciemnoniebieskim.
W kabinie pojazdu oprócz wyświetlacza kierowcy i wielofunkcyjnej spłaszczonej u dołu kierownicy znajduje się zawieszony centralnie ekran kontrolny. Projekt ten jest kontynuacją prostej i modnej estetyki charakterystycznej dla BYD Ocean. Wyposażony dodatkowo w kubełkowe siedzenia z miękkiej skóry poprawia ogólne estetyczne wrażenie.
Jeśli chodzi o inteligencję, to nowy samochód otrzyma najnowszą, zaawansowaną wersję inteligentnego kokpitu BYD – DiLink 100. To oznacza, że jest gotowy na inteligentne sterowanie głosowe we wszystkich scenariuszach. W trakcie jazdy samochód skorzysta z inteligentnego wspomagania jazdy DiPilot z funkcjami takimi jak nawigacja po pasie ruchu, czy automatyczne parkowanie.
Łącząc w sobie pięć głównych zalet: estetykę, bezpieczeństwo, wydajność, inteligencję i komfort, Seal 06 GT może w pełni zaspokoić zróżnicowane potrzeby młodych użytkowników samochodów. Seal 06 GT, jest również skierowany na rynek europejski, gdzie ma niewielką bezpośrednią konkurencję. W segmencie zdominowanym przez modele ID Volkswagena najnowsze elektryczne GT chińskiego producenta staje się lepszą alternatywą, która może obciąć sprzedaż niemieckiemu gigantowi.
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.
źródło: Yiche