Audi potwierdziło, że zastąpi Wortmann dyrektorem sprzedaży Porsche
Prasowe spekulacje stały się faktem po tym, jak Audi wczoraj oficjalnie poinformowało o zmianach w zarządzie. Tym samym odejście Hildegard Wortmann staje się faktem. Jednocześnie jej miejsce zajmie nie nikt inny jak europejski szef Porsche Marco Schubert.
Hildegard Wortmann piastowała dyrektora sprzedaży przez 5 lat, od 2019 roku. Była pierwszą kobietą w zarządzie Audi. Jednocześnie była członkiem zarządu marki z Ingolstadt o najdłuższym stażu. Teraz marka w swoim oświadczeniu potwierdziła odejście 31 sierpnia br. dyrektora sprzedaży.
„Ostatecznie to ludzie zawsze robią różnicę. Wraz z moimi pełnymi pasji zespołami w Audi, w Group Sales i na rynkach, byłam w stanie wiele zmienić i z powodzeniem wdrożyć w ostatnich latach, które charakteryzowały się poważnymi wstrząsami i zakłóceniami. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy wspierali mnie na tej drodze i obdarzyli mnie zaufaniem. Nie można tego brać za pewnik i wiele to dla mnie znaczy. Podziękowania te kieruję również w szczególności do naszych partnerów w globalnych organizacjach detalicznych” – powiedziała Wortmann w pożegnalnym oświadczeniu.
Nie jest tajemnicą, że Dyrektor generalny Audi Gernot Döllner podejmuje taką decyzję w rocznicę objęcia stanowiska szefa marki w Ingolstadt.
„Hildegard Wortmann z powodzeniem zarządzała sprzedażą i marką Audi w niestabilnych czasach i trudnych warunkach oraz skutecznie dostosowała je do największej inicjatywy produktowej w historii Audi AG, która została niedawno uruchomiona wraz z Audi Q6 e-tron. W imieniu całego Zarządu chciałbym jej serdecznie podziękować za to wybitne osiągnięcie”– powiedział.
Dyrektora sprzedaży w związku z jej odejściem pochwaliła także Rada zakładowa Audi
„Hildegard Wortmann była pierwszą kobietą w zarządzie Audi i zapewniła wiele przyszłościowych i trwałych impulsów w sprzedaży. Chcielibyśmy podziękować za dobrą współpracę i życzyć jej wszystkiego najlepszego w przyszłości zawodowej i osobistej” – powiedział Szef rady zakładowej, Jörg Schlagbauer.
Teraz marka liczy na starego znajomego, który zastąpi Hildegardę Wortmann
Jak informowaliśmy we wcześniejszej publikacji na ten temat, stanowisko Wortmann obejmie z dniem 1 września Marco Schubert, który wraca z Porsche nad Dunaj. Jego zadaniem jest poprawa wyników sprzedaży. Wyniki finansowe marki premium spadły o 8,2% w pierwszej połowie roku w stosunku do tych, jakie marka notowała w tym samym okresie w 2023 roku.
„Cieszę się, że w osobie Marco Schuberta udało nam się pozyskać sprawdzonego eksperta operacyjnego ds. sprzedaży z szerokim doświadczeniem w różnych markach Grupy i regionach sprzedaży Audi” – wyjaśnił dyrektor generalny marki, Gernot Döllner.
Marka z Ingolstadt uważa, że doświadczenie Marco Schuberta i jego umiejętności wystarczą, by udało się sprostać skomplikowanej sytuacji na rynku.
„Dzięki swojemu międzynarodowemu doświadczeniu Marco Schubert wnosi dokładnie te umiejętności, których Audi potrzebuje teraz, aby sprostać złożonym wyzwaniom na rynkach całego świata”- powiedział Przewodniczący Rady Nadzorczej marki, Manfred Döss.
Nowy członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu ma trudne zadanie. Nie jest tajemnicą, że sytuacja w Grupie Volkswagen nie napawa optymizmem. Audi zaś wiele traci do rywali przez opóźnienia w premierach nowych modeli. Wiadomo także, że skoncentrowanie sił na elektryfikacji asortymentu nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Klienci zdecydowanie stawiają na napędy hybrydowe. To w efekcie może zadecydować o tym, że fabryka marki w Brukseli przestanie istnieć.
„Duch pracy zespołowej i pionierski duch Audi charakteryzowały mnie i moją karierę. Będziemy potrzebować tych cech również w przyszłości, ponieważ mamy wielkie plany: Audi uruchamia największą inicjatywę produktową w historii firmy. Z niecierpliwością czekam na kształtowanie tej transformacji wspólnie z rynkami i na to, by ludzie na całym świecie znów byli zachwycali się Audi” – powiedział z optymizmem Marco Schubert w komunikacie prasowym ogłaszającym jego nominację.