Suzuki Vitara będzie groźnym rywalem dla odnowionego francuskiego SUV-a
Suzuki Vitara to SUV, uważany za najpopularniejszy w ofercie japońskiego producenta. Dlatego odnowiony i dostosowany do nowej generacji samochodów stanowi kuszącą opcję dla nowego Renault Captur i Toyoty Yaris Cross.
Jego atutem jest cena podobna do modelu Toyoty, większa ładowność bagażnika oraz więcej miejsca na tylnych siedzeniach. W związku z tym jest równie dobrą opcją, jeśli nie lepszą pod wieloma względami. Między innymi dla tych, którzy szukają czegoś bardziej wszechstronnego z wyższej półki, jeśli chodzi o wydajność.
Pod maską nowej Vitary znajduje się czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,4 litra. Zelektryfikowany blok wykorzystujący 48-woltową technologię miękkiej hybrydy (MHEV), generuje moc 129 KM (235 Nm) i współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła.
W ofercie jest również odnowione Suzuki Vitara w wersji Strong Hybrid HEV. Taki układ mechaniczny tworzy 102-konny silnik 1,5 DUALJET współpracujący z silnikiem elektrycznym. Ponadto obydwie opcje mechaniczne będą dostępne z napędem na przednie koła oraz napędem 4×4 AllGrip.
Nowa Vitara trafia do pierwszych europejskich cenników. Suzuki podzieliło nową gamę Vitara na trzy poziomy wyposażenia. W zależności od kraju różnią się one nazewnictwem. Jedna z nich jest szczególnie korzystną opcją na nowego SUV-a.
Suzuki Vitara rusza na rynek napędzany machiną promocji
SUV w związku z wejściem na rynek doczekał się ciekawych promocji. Najciekawsza, ze względu na stosunek ceny do wyposażenia jest związana z pośrednim wykończeniem. W Niemczech klienci oszczędzają 7000 euro (blisko 30 tys.zł) na rabacie, by mieć japońskiego SUV- a z niezłym wyposażeniem. W Hiszpanii nowa Vitara jest dostępna w tej wersji z rabatem przekraczającym 5500 euro (ok. 24 tys. zł).
Najbardziej godne uwagi wyposażenia standardowe obejmuje na przykład:
– automatyczną klimatyzację,
– podgrzewane siedzenia z przodu,
– Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth,
– 9-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości HD, kolorowy wielofunkcyjny wyświetlacz LCD,
– kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu, automatycznie przyciemniające się lusterko wewnętrzne,
– reflektory LED,
-skórzaną kierownicę, podwójną podłogę bagażnika oraz szereg asystentów i systemów bezpieczeństwa.
W Polsce hybrydowy model w na razie w 2 poziomach wyposażenia zaczyna się od 121 900 zł. Tu rabat na opcję z silnikiem 1.5 Strong Hybrid wynosi 9000 zł. Vitara FL 1.4 BOOSTERJET 2WD 6M, po rabacie w wysokości 5000 zł kosztuje 100 900 zł. W tej opcji mechanicznej Vitara ma 3 poziomy wyposażenia.
Nieźle wyposażone, oszczędne i dostosowane technologiami do nowych samochodów Suzuki Vitara ma wszystko, by rywalizować z odnowionym Renault Captur. Dlatego dobra oferta cenowa na SUV-a, który zadowoli się nieco ponad 5 litrami paliwa i rozpędzi się do 190 km/h zadecyduje o jego miejscu w popularnym segmencie.
NIE PRZEGAP: To ostatni dzwonek na kultowego SUV-a za 110 tys. zł. Suzuki wycofa w sumie trzy modele z oferty