SUV od Nissana podbija Polskę?
Na portalu „Autocentrum” możemy znaleźć kilka interesujących rankingów. Co ciekawe, te rankingi odświeżane są automatycznie i tworzone są na podstawie ocen użytkowników portalu, czyli właścicieli tych samochodów. Ranking nie jest zatem tworzony na podstawie subiektywnej oceny autora, albo danych producenta, a na podstawie raportów samych kierowców. Wśród dziesięciu najwyżej ocenianych przez polskich kierowców samochodów, wszystkie to auta z segmentu SUV. To wiele mówi o tym, jak kształtuje się rynek i upodobania Polaków.
Wśród tych najwyżej ocenianych aut jest też Nissan Juke drugiej generacji. Juke produkowany jest od 2010 roku. Jego pierwsza generacja powstawała m.in. w Japonii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Po liftingu w 2014 roku samochód prezentował się naprawdę bardzo ładnie. Jego kształty były zupełnie nieoczywiste – to było coś nowego, oryginalnego. Nie można więc dziwić się temu, że samochód zyskał tak wielu zwolenników. A w 2019 roku zaprezentowano jego drugą generację, która zachowała sporo z charakteru poprzednika.
Dlaczego jest taki dobry?
Druga generacja Juke’a produkowana jest w Wielkiej Brytanii, a dokładniej w angielskim Sunderlandzie. SUV od Nissana prezentuje się bardzo nowocześnie. Mamy tutaj do wyboru silnik benzynowy, lub hybrydowy. Benzyna to 1-litrowa jednostka, która pierwotnie miała 117 koni, a od 2020 roku ma 114 koni mechanicznych mocy. Samochód ma przyzwoite osiągi i pali ok. 6 litrów na 100 kilometrów. Być może nie zwala to z nóg, natomiast Juke porusza się całkiem sprawnie.
Zdecydowanie bardziej łakomym kąskiem wydaje się wersja hybrydowa. Ta łączy silnik benzynowy 1.6 i całkiem spory silnik elektryczny. Łącznie cały zestaw daje nam 143 konie mechaniczne i tutaj zaczynamy już zupełnie inną dyskusję. Dzięki silnikowi elektrycznemu spada też oczywiście spalanie. Spada do ok. 5 litrów na 100 kilometrów. Patrząc zatem na suche liczby, bardziej zachęcającą opcją wydaje się wersja hybrydowa. Natomiast jak jest z cenami? Czy ta różnica będzie do przeskoczenia?
Ile kosztuje Nissan Juke II?
W przypadku wersji hybrydowej musimy liczyć się z kwotą rzędu 100-120 tysięcy złotych. To dosyć sporo. Oczywiście – to względnie nowy samochód, natomiast cena naprawdę robi wrażenie. Jeśli natomiast chodzi o wersje z silnikami benzynowymi, tutaj znajdziemy już taki samochód za 60-70 tysięcy złotych. Różnica jest zatem bardzo wyraźna. W przypadku ewentualnego zainteresowania Juke trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy chcemy tyle „dopłacać” za wariant hybrydowy?
Zdjęcia: Nissan Global Newsroom
Źródło danych: Autocentrum